ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ επίδραση των φιστικιών σε παχυσαρκία και διαβήτη και στη μικροχλωρίδα του...

Η επίδραση των φιστικιών σε παχυσαρκία και διαβήτη και στη μικροχλωρίδα του εντέρου

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική ανασκόπηση για τις επιδράσεις των φιστικιών στην υγεία.

Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι η μικροχλωρίδα του εντέρου σχετίζεται με διάφορες πτυχές της ανθρώπινης υγείας, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης του ανοσοποιητικού συστήματος, της σύνθεσης βιταμινών, της παραγωγής λιπαρών οξέων μικρής αλυσίδας κ.λπ. Το μικροβίωμα του εντέρου θεωρείται από καιρό αναπόσπαστο μέρος της επικοινωνίας εντέρου-εγκεφάλου και ένας άξονας μικροβίωμα-έντερο-εγκέφαλο και η διατροφή είναι ένας κρίσιμος παράγοντας που επηρεάζει τη μικροχλωρίδα του εντέρου, υποδεικνύοντας μια πολύπλοκη και αμφίδρομη σχέση μεταξύ τους. Τα φιστίκια (Αιγίνης ή αραχίδες) είναι τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες, ακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνες, πολυφαινόλες και άλλα διατροφικά συστατικά που έχει αποδειχθεί ότι ωφελούν τη μικροχλωρίδα του εντέρου. Τα φιστίκια είναι ο πέμπτος πιο παραγόμενος ελαιούχος σπόρος, με 50 εκατομμύρια τόνους παραγωγής το  2022/2023.

- Advertisement -

 Aνασκόπηση που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό foods του Mdpi είχε στόχο να αξιολογήσει την επίδραση των φιστικιών (και κελυφωτά και αραχίδες) στη μικροχλωρίδα του εντέρου και τον πιθανό ρόλο αυτών των μικροβίων στην ανθρώπινη υγεία και πιο συγκεκριμένα στο μεταβολικό σύνδρομο (MetS- Παχυσαρκία, διαβήτης, πίεση, χοληστερόλη, τριφλυκερίδια) και στη μικροχλωρίδα του εντέρου.

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πρόσληψη φιστικιού μπορεί να ρυθμίσει ευεργετικά την εντερική μικροχλωρίδα, ενισχύοντας την ανάπτυξη ωφέλιμων εντερικών βακτηρίων, ειδικά εκείνων που παράγουν λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, επιτρέποντας ευνοϊκές επιπτώσεις στην υγεία. Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι η ρύθμιση της μικροχλωρίδας του εντέρου μέσω της κατανάλωσης φιστικιών φαίνεται να μειώνει το Μεταβολικό Σύνδρομο (MetS) και τους παράγοντες κινδύνου του (παχυσαρκία, διαβήτης τύπου 2, υπέρταση, υπερχοληστερολαιμία κ.λπ.)

- Advertisement -

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Αναφορά: Campos SB, Oliveira Filho JGd, Salgaço MK, Jesus MHD, Egea MB. Επιδράσεις των φιστικιών στη μικροβίωση του εντέρου και στο μεταβολικό σύνδρομο: μια ανασκόπηση. Τρόφιμα . 2023; 12(24):4440. https://doi.org/10.3390/foods12244440

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα