ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαH ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να μας παχαίνει; Και όμως…

H ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να μας παχαίνει; Και όμως…

3 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική μελέτη συνδέει την κατανάλωση παχυντικών τροφίμων με το επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Μία επιστημονική ανακάλυψη για την παχυσαρκία, έρχεται από το Πανεπιστήμιο Keck School Of Medicine of USC που δημοσιεύτηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από 3.100 παιδιά σχολικής ηλικίας κατά την περίοδο 1993-1994 που παρακολουθήθηκαν για τέσσερα έως οκτώ χρόνια. Οι ερευνητές συνέλεξαν ετήσιες πληροφορίες διατροφής με ένα ερωτηματολόγιο 131 στοιχείων που ρωτούσε τους συμμετέχοντες πόσο συχνά κατανάλωναν ορισμένα τρόφιμα.

- Advertisement -

Η μελέτη έδειξε πως η έκθεση στην ρύπανση κατά την παιδική ηλικία κάνει τους έφηβους 34% πιο πιθανό να τρώνε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ανθυγιεινά τρανς λιπαρά – ανεξάρτητα από το εισόδημα του νοικοκυριού, το επίπεδο εκπαίδευσης των γονέων ή την εγγύτητα σε εστιατόρια φαστ φουντ. «Όσο παράξενο κι αν φαίνεται, ανακαλύψαμε ότι τα παιδιά σε μολυσμένες κοινότητες έτρωγαν περισσότερο γρήγορο φαγητό από άλλα παιδιά», δήλωσε ο Zhanghua Chen, PhD, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Επιστημών Πληθυσμού και Δημόσιας Υγείας στο  Keck School of Medicine του USC, και πρώτος συγγραφέας της μελέτης.

Είχε προηγηθεί μελέτη σε ποντίκια που διαπίστωσε ότι η έκθεση στα καυσαέρια ντίζελ είχε ως αποτέλεσμα τα ποντίκια να καταναλώνουν 14% περισσότερες θερμίδες από τους απογόνους των εγκύων ποντικών που εκτέθηκαν σε φιλτραρισμένο αέρα.

- Advertisement -

Οι ακριβείς μηχανισμοί που συνδέουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και την παχυσαρκία δεν είναι γνωστοί, αλλά οι ερευνητές υποθέτουν ότι μπορεί να ευθύνονται το οξειδωτικό στρες και η φλεγμονή. Οι ερευνητές έλαβαν υπόψη —και χρησιμοποίησαν στατιστικές μεθόδους για να αφαιρέσουν— παράγοντες όπως το επίπεδο εκπαίδευσης των γονέων, το εισόδημα του νοικοκυριού κάθε συμμετέχοντος παιδιού, τον αριθμό των εστιατορίων γρήγορου φαγητού σε μια ζώνη ασφαλείας 500 μέτρων κοντά στο σχολείο και το σπίτι, τα ποσοστά φτώχειας σε επίπεδο κοινότητας και χαμηλά ποσοστά εκπαίδευσης.

Συσχέτιση ατμοσφαιρικής ρύπανσης και παχυσαρκίας στους εφήβους

Ακόμη και μετά από αυτή την προσαρμογή, η συσχέτιση παρέμεινε ισχυρή μεταξύ της έκθεσης της παιδικής ηλικίας στην ατμοσφαιρική ρύπανση και της αυξημένης κατανάλωσης τρανς λιπαρών και γρήγορου φαγητού από τους εφήβους.

«Δεδομένου του πόσο γρήγορα ωριμάζει ο εγκέφαλος σε όλη την παιδική ηλικία και την εφηβεία, είναι ένα χρονικό πλαίσιο όπου οι περιβαλλοντικοί παράγοντες θα μπορούσαν να έχουν δυνητικά μακροχρόνιες επιπτώσεις στον εγκέφαλο και τη συμπεριφορά», δήλωσε ο Chen.

Πηγή: https://keck.usc.edu/news/does-air-pollution-make-teens-eat-fattening-foods/

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα