ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΓιατί ο χυμός πορτοκαλιού για πρωινό είναι η καλύτερη λύση για τη...

Γιατί ο χυμός πορτοκαλιού για πρωινό είναι η καλύτερη λύση για τη μείωση της χοληστερόλης

3 λεπτά ανάγνωσης

Ο χυμός πορτοκαλιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, να μειώσει τη φλεγμονή και να κάνει κάποιον λιγότερο επιρρεπή σε πέτρες στα νεφρά.

Οι ερευνητές μιας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση 100% φρέσκου χυμού πορτοκαλιού για πρωινό φάνηκε να μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σε υγιείς ενήλικες, σε αντίθεση με την κατανάλωση ροφήματος πορτοκαλιού με ζάχαρη.

- Advertisement -

Ο φυσικός χυμός πορτοκαλιού είναι πλούσιος σε βιταμίνη C, φυτικές ίνες, κάλιο, φυλλικό οξύ και πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά. Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Nutritional Science το 2023 περιγράφει πώς ο αγαπημένος χυμός μπορεί να μην συμβάλλει στη μείωση της ολικής χοληστερόλης ή την ενίσχυση της “καλής” χοληστερόλης (HDL), αλλά μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης μας, ή αλλιώς της “κακής” χοληστερόλης.

Η επίδραση του χυμού πορτοκαλιού στα επίπεδα χοληστερόλης

Στην έρευνα του 2023 συμμετείχαν σχεδόν 400 συμμετέχοντες. Το συμπλήρωμα χυμού πορτοκαλιού αποδείχθηκε ότι είχε μικρή επίδραση στα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης ή της HDL χοληστερόλης, ενώ ορισμένες μελέτες έδειξαν μείωση των επιπέδων της “καλής” χοληστερόλης στις γυναίκες.

- Advertisement -

Ωστόσο, οι ημερήσιες δόσεις που ξεπερνούσαν τα 500 χιλιοστόλιτρα χυμού πορτοκαλιού αποδείχθηκε ότι μείωσαν σημαντικά τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης. Αυτό ήταν ιδιαίτερα εμφανές σε μελέτες που διήρκεσαν τουλάχιστον οκτώ εβδομάδες.

Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι ο χυμός πορτοκαλιού μπορεί πράγματι να έχει επίδραση στα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης, καθώς και της LDL χοληστερόλης. Σε μελέτη του 2013 που δημοσιεύθηκε στο Lipids in Health and Disease, οι ερευνητές εξέτασαν τις μακροπρόθεσμες επιδράσεις της κατανάλωσης χυμού πορτοκαλιού στα επίπεδα χοληστερόλης ατόμων που εργάζονταν σε εργοστάσιο χυμού πορτοκαλιού.

Η εξέταση αποκάλυψε ότι το 41% των εργαζομένων έπινε 2 φλιτζάνια χυμό πορτοκαλιού κάθε μέρα για ένα χρόνο ή περισσότερο, ενώ οι υπόλοιποι εργαζόμενοι δεν έπιναν ποτέ χυμό πορτοκαλιού. Σε σύγκριση με εκείνους που δεν έπιναν χυμό πορτοκαλιού, οι εργαζόμενοι με φυσιολογικά επίπεδα χοληστερόλης ή ελαφρώς υψηλή χοληστερόλη βρέθηκε ότι είχαν χαμηλότερα επίπεδα ολικής χοληστερόλης και LDL χοληστερόλης σε σχέση με την κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού.

Ανησυχίες για τη ζάχαρη

Ο χυμός πορτοκαλιού έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυσική ζάχαρη φρούτων, γνωστή και ως φρουκτόζη. Τα ευρήματα μελέτης του 2018 σε ποντίκια που δημοσιεύθηκε στο Cell Metabolism υποδηλώνουν ότι η φρουκτόζη διασπάται κυρίως στο λεπτό έντερο.

Αυτή η επεξεργασία πιστεύεται αρχικά ότι λαμβάνει χώρα στο ήπαρ, αλλά τα υψηλά επίπεδα φρουκτόζης μπορεί να είναι δύσκολο για το λεπτό έντερο να τα μεταβολίσει πλήρως, αυξάνοντας τον κίνδυνο η ζάχαρη των φρούτων να φτάσει στο ήπαρ, γεγονός που μπορεί ενδεχομένως να είναι επιζήμιο για την υγεία μας.

Ο συγγραφέας της μελέτης τάσσεται υπέρ της προσεκτικής κατανάλωσης χυμών φρούτων και σημειώνει περαιτέρω ότι η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού μετά το πρωινό μπορεί να είναι πιο υγιεινή επιλογή από ό,τι αμέσως μετά το ξύπνημα.

Ωστόσο, φαίνεται ότι χρειάζονται περισσότερες έρευνες σχετικά με το βέλτιστο χρονοδιάγραμμα κατανάλωσης χυμού πορτοκαλιού, καθώς οι ερευνητές της προαναφερθείσας μελέτης του 2024 επεσήμαναν πως η κατανάλωση 100% φυσικού χυμού πορτοκαλιού πριν από ένα γεύμα μπορεί να ωφελήσει αντίθετα το σάκχαρο του αίματός μας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα