ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΦασόλια: Τι θα "πάθετε" εάν αντικαταστήσετε κρέας και κοτόπουλο με φασόλια -...

Φασόλια: Τι θα “πάθετε” εάν αντικαταστήσετε κρέας και κοτόπουλο με φασόλια – Εντυπωσιακά τα ευρήματα νέας έρευνας

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα ανακάλυψη για τα φασόλια φρέσκα ή σε κονσέρβα

Η αντικατάσταση τροφών πλούσιων σε πρωτεΐνη με κονσερβοποιημένα φασόλια, όπως φασόλια kidney, μαυρομάτικα, ρεβίθια και pinto, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα της διατροφής και να ενισχύσει την πρόσληψη βασικών θρεπτικών συστατικών, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 8 Οκτωβρίου 2025 στο επιστημονικό περιοδικό Medical Research Archives.’

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εμφιαλωμένο νερό: Εργαστηριακή ανάλυση της Greenpeace εντόπισε επικίνδυνο χημικό στις 6 από τις 8 πιο δημοφιλείς μάρκες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δύο ανακλήσεις παγωτών από μεγάλα σουπερμάρκετ λόγω πιθανού κινδύνου για την υγεία

- Advertisement -

Η μελέτη, με επικεφαλής τον διατροφολόγο Γιάννη Παπανικολάου και τους συνεργάτες του Ava Παπανικολάου και Joanne Slavin από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, ανέλυσε διατροφικά δεδομένα Αμερικανών ενηλίκων από την εθνική έρευνα What We Eat in America (NHANES 2001–2018). Οι ερευνητές προσομοίωσαν τι θα συνέβαινε εάν μέρος των καθημερινών πρωτεϊνούχων τροφών —όπως το κρέας ή τα πουλερικά— αντικαθιστόταν ισοθερμιδικά με μία ή δύο μερίδες κονσερβοποιημένων φασολιών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένη μοτσαρέλα στα ράφια – Μπορεί να προκαλέσει σοβαρές λοιμώξεις του αίματος και του νευρικού συστήματος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γάλα αμυγδάλου, σόγιας και βρώμης σε ελληνικά σουπερμάρκετ: Τι βρήκαν Έλληνες ερευνητές σε 28 προϊόντα της αγοράς

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Η πρόσληψη διαιτητικών ινών αυξήθηκε κατά 30% και 51% αντίστοιχα, ενώ παρατηρήθηκε αισθητή βελτίωση και σε βασικά μικροθρεπτικά συστατικά: ο σίδηρος, το μαγνήσιο, το κάλιο και το φυλλικό οξύ αυξήθηκαν κατά 6–13%. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες εμφάνισαν 12–15% υψηλότερες τιμές στον Δείκτη Υγιεινής Διατροφής (Healthy Eating Index-2015), ένδειξη συνολικής βελτίωσης της ποιότητας διατροφής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το ελληνικό εστιατόριο που πουλάει λευκό τυρί σε άλμη ως φέτα ΠΟΠ – Το παραδέχθηκε ο υπεύθυνος λειτουργίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εκρηκτικός μηχανισμός στην Υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ για τους ελέγχους στα φυτοφάρμακα

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τα φασόλια, ακόμη και σε κονσέρβα, είναι πολύτιμη πηγή φυτικών πρωτεϊνών, φυτικών ινών και μετάλλων, προσφέροντας οικονομική και πρακτική εναλλακτική σε ζωικές πρωτεΐνες. Συμπερασματικά η αντικατάσταση των συνήθως καταναλισκόμενων πρωτεϊνούχων τροφών με κονσερβοποιημένα φασόλια αύξησε σημαντικά την έλλειψη θρεπτικών συστατικών και βελτίωσε την ποιότητα της διατροφής. Η αυξημένη κατανάλωσή τους, σημειώνουν, θα μπορούσε να συμβάλει στην κάλυψη των ελλείψεων που παρατηρούνται στη σύγχρονη διατροφή και να βελτιώσει τους δείκτες δημόσιας υγείας.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο Medical Research Archives, τεύχος Οκτωβρίου 2025, και είναι διαθέσιμη διαδικτυακά: https://doi.org/10.18103/mra.v13i9.6993

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Βιταμίνη D: Το απροσδόκητο τρόφιμο που θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα αυτό το χειμώνα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρόσθετα τροφίμων: Νέα μελέτη συνδέει τη παρουσία τους με το παιδικό άσθμα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποια κοινά, καθημερινά και δημοφιλή τρόφιμα δεν περιέχουν καθόλου σίδηρο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το γλυκαντικό που μπορεί να σταματήσει την τριχόπτωση σύμφωνα με μελέτη

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα