ΑρχικήΟικιακάΚαταναλωτήςΈρευνα: Μια περισσότερο φυτική διατροφή σημαίνει μείωση της γνωστικής εξασθένησης στους ηλικιωμένους

Έρευνα: Μια περισσότερο φυτική διατροφή σημαίνει μείωση της γνωστικής εξασθένησης στους ηλικιωμένους

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια διατροφή πλούσια σε φυτικά προϊόντα μειώνει τον κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης και άνοιας στους ηλικιωμένους, σύμφωνα με μελέτη της Ερευνητικής Ομάδας Biomarkers and Nutritional Food Metabolomics της Σχολής Φαρμακευτικής και Επιστημών Τροφίμων του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης (UB) και του CIBER on Frailty and Healthy Aging (CIBERFES).

Επικεφαλής της μελέτης, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Molecular Nutrition and Food Research, είναι η Cristina Andrés-Lacueva, καθηγήτρια στη Σχολή Φαρμακευτικής και Επιστημών Τροφίμων.

- Advertisement -

Πρόκειται για ευρωπαϊκή μελέτη, μέρος της Πρωτοβουλίας Κοινού Προγραμματισμού «Μια υγιεινή διατροφή για μια Υγιεινή Ζωή», η οποία πραγματοποιήθηκε σε διάστημα 12 ετών με τη συμμετοχή 842 ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών στις περιφέρειες Bordeaux και Dijon της Γαλλίας.

Μεταβολική για τη μελέτη της επίδρασης της διατροφής στην υγεία

- Advertisement -

Η μελέτη αναλύει τη σχέση μεταξύ του μεταβολισμού των διατροφικών συστατικών, της εντερικής μικροχλωρίδας, του ενδογενούς μεταβολισμού και της γνωστικής εξασθένησης. Όπως σημειώνει η Mireia Urpí-Sardà, από το Τμήμα Διατροφής, Επιστήμης Τροφίμων και Γαστρονομίας και CIBERFES, «αυτό που αναλύσαμε στις υπό μελέτη ομάδες είναι ο ρυθμιστικός ρόλος της διατροφής στον κίνδυνο να υποφέρουμε από γνωστική εξασθένηση». Η Urpí-Sardà επισημαίνει ότι «τα αποτελέσματα δείχνουν μια σημαντική συσχέτιση μεταξύ αυτών των διεργασιών και ορισμένων μεταβολιτών».

Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν προστατευτική συσχέτιση μεταξύ μεταβολιτών που προέρχονται από κακάο, καφέ, μανιτάρια και κόκκινο κρασί, τον μικροβιακό μεταβολισμό τροφών πλούσιων σε πολυφαινόλες (μήλο, κακάο, πράσινο τσάι, βατόμουρα, πορτοκάλια ή ρόδια) και της γνωστικής εξασθένησης στους ηλικιωμένους.

Η ανάλυση δειγμάτων πλάσματος έδειξε ότι ορισμένοι μεταβολίτες σχετίζονται με την εξέλιξη της γνωστικής εξασθένησης και της άνοιας. Όπως εξηγεί η καθηγήτρια Cristina Andrés-Lacueva, «για παράδειγμα, υπάρχουν βιοδείκτες της κατανάλωσης καφέ και κακάο, που είχαν προστατευτικό χαρακτήρα, ενώ η σακχαρίνη – που προέρχεται από την κατανάλωση τεχνητών γλυκαντικών – σχετίζεται με έναν επιζήμιο ρόλο».

Διατροφικές αλλαγές για υγιή γνωστική γήρανση

Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και στη διατροφή είναι καθοριστικές για την πρόληψη της γνωστικής επιδείνωσης και της εξέλιξής της σε νευροεκφυλιστικές ασθένειες, όπως το Αλτσχάιμερ και άλλες άνοιες.

«Η υψηλότερη πρόσληψη φρούτων, λαχανικών και τροφών φυτικής προέλευσης παρέχει πολυφαινόλες και άλλες βιοδραστικές ενώσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου γνωστικής έκπτωσης λόγω της γήρανσης», εξηγεί στην Daily Trust η Cristina Andrés-Lacueva.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα