ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΈρευνα: Η ανεπάρκεια βιταμίνης D αυξάνει την πιθανότητα σοβαρής Covid-19 και θανάτου

Έρευνα: Η ανεπάρκεια βιταμίνης D αυξάνει την πιθανότητα σοβαρής Covid-19 και θανάτου

2 λεπτά ανάγνωσης

Η βιταμίνη D συνήθως είναι γνωστή για τον ευεργετικό ρόλο της στην υγεία των οστών, ενώ τα χαμηλά επίπεδά της έχουν επίσης συσχετιστεί με διάφορες άλλες αυτοάνοσες, καρδιαγγειακές και λοιμώδεις νόσους. Ήδη από την αρχή της πανδημίας αρκετοί γιατροί ενθάρρυναν τους ανθρώπους να παίρνουν βιταμίνη D για να ενισχύσουν την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος τους κατά του κορονοϊού. Μια νέα ισραηλινή επιστημονική έρευνα δείχνει ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D πριν την μόλυνση από τον ιό αυξάνει την πιθανότητα σοβαρής Covid-19, νοσηλείας και θανάτου.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Μπαρ-Ιλάν, με επικεφαλής τον δρ Αμιέλ Ντρορ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό PLoS One, ανέλυσαν στοιχεία για 1.176 ασθενείς που είχαν νοσηλευθεί το 2020 και το 2021 στο Ιατρικό Κέντρο της Γαλιλαίας.

- Advertisement -

Διαπιστώθηκε ότι όσοι είχαν έλλειψη βιταμίνης D (κάτω των 20 ng/mL) πριν την μόλυνσή τους από τον κορονοϊό, η οποία είχε διαγνωστεί με θετικό τεστ PCR, είχαν κατά μέσο όρο 14 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να νοσήσουν βαριά ή να βρεθούν σε κρίσιμη κατάσταση, σε σχέση με εκείνους που είχαν επίπεδα βιταμίνης D άνω των 40 ng/mL πριν την λοίμωξη. Επίσης η πιθανότητα θανάτου μεταξύ των ασθενών με προτέρα ανεπάρκεια αυτής της βιταμίνης ήταν σχεδόν 26%, έναντι μόνο 2,3% μεταξύ όσων είχαν επαρκή επίπεδα της D προηγουμένως.

«Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι είναι καλό να διατηρεί κανείς φυσιολογικά επίπεδα της βιταμίνης D. Αυτό αφορά ιδίως όσους μολύνονται από τον κορονοϊό», δήλωσε ο Ντρορ. Ο καθηγητής Μάικλ Εντελστάιν πρόσθεσε ότι «η μελέτη συμβάλλει στις ολοένα αυξανόμενες ενδείξεις πως ένα ιστορικό έλλειψης βιταμίνης D αποτελεί προγνωστικό παράγοντα κινδύνου που σχετίζεται με χειρότερη κλινική έκβαση της Covid-19 και με αυξημένη θνητότητα. Είναι ακόμη ασαφές γιατί ορισμένα άτομα υποφέρουν από βαριές συνέπειες της λοίμωξης Covid-19, ενώ άλλοι όχι. Τα ευρήματα μας αναδεικνύουν μια πτυχή για την επίλυση αυτού του αινίγματος».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα