ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΈρευνα διαπιστώνει νέες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών εκτός των ψαριών

Έρευνα διαπιστώνει νέες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών εκτός των ψαριών

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα διαπιστώνει, ότι τα ωμέγα-3 φυτικής προέλευσης μπορούν να ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς και να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Μια σειρά από μελέτες έχουν συνδέσει τα ωμέγα-3 με οφέλη για την υγεία, όπως ο μειωμένος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων.  Για τους περισσότερους από εμάς, η τροφή με τα περισσότερα ωμέγα-3 θεωρούνται τα ψάρια ή τα παράγωγά τους. Νέα έρευνα ανακάλυψε ότι η φυτική έκδοση του θρεπτικού συστατικού, το άλφα-λινολενικό οξύ (ALA), μπορεί να ωφελήσει την υγεία της καρδιάς και να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων για όσους δεν τρώνε θαλασσινά.

- Advertisement -

Η έρευνα, η οποία υποστηρίχθηκε από την Επιτροπή Καρυδιών της Καλιφόρνια και δημοσιεύτηκε στο  Advances in Nutrition, διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ALA που βρίσκεται σε φυτικά τρόφιμα, όπως τα καρύδια και οι λιναρόσποροι συσχετίστηκε με 10% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και 20% μειωμένο κίνδυνο θανατηφόρα στεφανιαία νόσο.

«Οι άνθρωποι μπορεί να μην θέλουν να τρώνε θαλασσινά για διάφορους λόγους, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντικό για αυτούς να καταναλώνουν ωμέγα-3 για να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και να προάγουν τη συνολική υγεία», δήλωσε η Penny Kris-Etherton, διαιτολόγος και καθηγήτρια Επιστήμες Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Pennsylvania State.

- Advertisement -

«Το φυτικό ALA με τη μορφή καρυδιών ή λιναρόσπορων μπορεί επίσης να προσφέρει αυτά τα οφέλη, ειδικά όταν ενσωματώνεται σε μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά». Διαπιστώθηκε, επιπρόσθετα ότι, όταν  άτομα με υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 από άλλες πηγές έτρωγαν περισσότερο ALA, είδαν,επίσης, όφελος, αποδεικνύοντας έτσι ότι το ALA μπορεί να λειτουργεί συνεργιστικά με άλλα ωμέγα-3. Για την έρευνα, αναλύθηκαν δεδομένα από προηγούμενες μελέτες για να αξιολογήσουν τις επιδράσεις του ALA σε καρδιακές παθήσεις και παράγοντες κινδύνου καρδιακής νόσου όπως η αρτηριακή πίεση και η φλεγμονή. Οι μελέτες που περιελάμβαναν τόσο τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές όσο και μελέτες παρατήρησης.

Μετά την ανάλυση των μελετών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το ALA είχε ευεργετικά αποτελέσματα στη μείωση ασθενειών όπως η χοληστερόλη, η υψηλή αρτηριακή πίεση και η φλεγμονή. Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει τα οφέλη του ALA στην υγεία της καρδιάς, σύμφωνα με τον ερευνητή Emilio Ros.

«Μπορέσαμε να βρούμε στοιχεία που να υποστηρίζουν τις τρέχουσες διατροφικές οδηγίες, ότι το ALA θα πρέπει να παρέχει περίπου 0,6 τοις εκατό έως 1 τοις εκατό της συνολικής ενέργειας την ημέρα, που είναι περίπου 1,1 γραμμάρια την ημέρα για τις γυναίκες και 1,6 γραμμάρια την ημέρα για τους άνδρες», είπε ο Ros. «Και μπορεί να ενσωματωθεί στη διατροφή με τροφές όπως καρύδια, λιναρόσποροι και μαγειρικά έλαια, όπως έλαια κανόλα και σόγια. Αυτές οι συστάσεις είναι ίσες με περίπου 15gr καρύδια ή λίγο λιγότερο από ένα κουταλάκι του γλυκού λάδι λιναρόσπορου».

Οι ερευνητές είπαν ότι απαιτούνται μελλοντικές μελέτες για να βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση των επιπτώσεων του ALA σε άλλες σημαντικές χρόνιες ασθένειες.

Πηγή: https://www.newfoodmagazine.com/news/163106/research-claims-you-dont-need-fish-for-omega-3/

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα