ΑρχικήPicksNews LineΕπιστήμονες ανακάλυψαν το αμινοξύ στα τρόφιμα που συνδέεται με την κατάθλιψη

Επιστήμονες ανακάλυψαν το αμινοξύ στα τρόφιμα που συνδέεται με την κατάθλιψη

3 λεπτά ανάγνωσης

Πώς ένα κοινό συστατικό στη διατροφή μπορεί να επηρεάζει τη διάθεση μας

Μια ομάδα ερευνητών στην Ισπανία εντόπισε μια απροσδόκητη σύνδεση μεταξύ ενός κοινού αμινοξέος, της προλίνης, και της κατάθλιψης σε ανθρώπους, ποντίκια και ακόμα και μύγες φρούτων. Η προλίνη, που βρίσκεται σε τρόφιμα όπως το ζελέ, το βοδινό κρέας και τα ψάρια, φαίνεται να επηρεάζει την ψυχική υγεία μέσω της αλληλεπίδρασής της με τη μικροχλωρίδα του εντέρου και τη χημεία του εγκεφάλου.

- Advertisement -

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cell Metabolism, έδειξε ότι η διαχείριση των επιπέδων προλίνης ή του τρόπου μεταφοράς της στον εγκέφαλο θα μπορούσε να αποτελέσει νέο μονοπάτι για την πρόληψη ή τη θεραπεία της κατάθλιψης. Οι ερευνητές από το Girona Biomedical Research Institute (IDIBGI) και το Πανεπιστήμιο Pompeu Fabra (UPF) εξέτασαν τη διατροφή και τα επίπεδα αμινοξέων σε συμμετέχοντες και συνέκριναν τα ευρήματα με ερωτηματολόγια που αξιολογούσαν τα συμπτώματα κατάθλιψης. Οι υψηλότερες συγκεντρώσεις προλίνης στο πλάσμα σχετίζονταν με αυξημένα επίπεδα καταθλιπτικών συμπτωμάτων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Johnson & Johnson: Η εταιρεία ήξερε από τη τη δεκαετία του ’60 ότι η πούδρα της ήταν καρκινογόνα – Στο φως απόρρητα έγγραφα

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τοξικές ουσίες σε παιδικό μπουφάν – Προκαλούν καρκίνο, ορμονικές διαταραχές και προβλήματα στο ήπαρ

Ωστόσο, η σχέση δεν ήταν απόλυτη. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η σύνθεση της εντερικής μικροχλωρίδας έπαιζε σημαντικό ρόλο. Συγκεκριμένα, τα βακτήρια που εμπλέκονται στο μεταβολισμό της προλίνης μπορούσαν να επηρεάσουν την ποσότητα της προλίνης που κυκλοφορεί στο αίμα, και κατά συνέπεια τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης. Η μεταφορά μικροχλωρίδας από ανθρώπους σε ποντίκια έδειξε ότι η παρουσία προλίνης μπορούσε να προκαλέσει συμπεριφορές παρόμοιες με την κατάθλιψη στα ζώα, ενισχύοντας την πιθανότητα αιτιώδους σύνδεσης.

Επιπλέον, πειράματα με μύγες φρούτων έδειξαν ότι η προσθήκη βακτηριακών στελεχών που σχετίζονται με τη μεταβολική διαχείριση της προλίνης μπορούσε να αλλάξει την ψυχολογική ανθεκτικότητα των εντόμων. Μύγες που δεν μπορούσαν να μεταφέρουν προλίνη στον εγκέφαλο παρουσίασαν σημαντική ανθεκτικότητα σε συμπτώματα παρόμοια με την κατάθλιψη, υποδηλώνοντας τον κρίσιμο ρόλο αυτού του αμινοξέος στην ψυχική κατάσταση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Θραύσματα γυαλιού σε παγωτό ιδιωτικής ετικέτας μεγάλου σούπερ μάρκετ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τελικά αποθηκεύουμε ή όχι τις πατάτες στο ψυγείο; – Δείτε τι λένε οι τελευταίες μελέτες

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τη σημασία της προλίνης και της επίδρασής της στη διάθεση, ένα πεδίο που έως τώρα είχε αγνοηθεί. Παρά τα υποσχόμενα ευρήματα, δεν υπάρχουν κλινικές οδηγίες που να συστήνουν την αλλαγή της πρόσληψης προλίνης για τη διαχείριση της ψυχικής υγείας, και οι ειδικοί καλούν σε περαιτέρω έρευνα πριν εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Η μελέτη ανοίγει νέες προοπτικές για διατροφικές προσεγγίσεις στην ψυχική υγεία και δείχνει ότι η σχέση μεταξύ μικροβιώματος, διατροφής και εγκεφάλου μπορεί να είναι πιο περίπλοκη από ό,τι πιστεύαμε, υπογραμμίζοντας τη σημασία των εξατομικευμένων ερευνών και παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Παιχνίδια τίγκα στον μόλυβδο σε αυγουλάκια – έκπληξη. Άμεση ανάκληση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πόσο διαρκούν τα τρόφιμα στο ψυγείο μετά το άνοιγμα; Οδηγός για σάλτσες, κέτσαπ, μουστάρδα και χυμούς

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα