ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕίναι η διαλειμματική νηστεία 4:3 η πιο αποδοτική στρατηγική για απώλεια βάρους;

Είναι η διαλειμματική νηστεία 4:3 η πιο αποδοτική στρατηγική για απώλεια βάρους;

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα κλινική μελέτη αναδεικνύει την υπεροχή της διαλειμματικής νηστείας έναντι του θερμιδικού περιορισμού.

Η διαλειμματική νηστεία 4:3 αναδεικνύεται ως πιο αποδοτική στρατηγική απώλειας βάρους συγκριτικά με τον καθημερινό θερμιδικό περιορισμό, σύμφωνα με τα αποτελέσματα τυχαιοποιημένης κλινικής δοκιμής που δημοσιεύτηκαν στο Annals of Internal Medicine. Η μελέτη, διάρκειας 12 μηνών, ανέδειξε την υπεροχή της νηστείας τόσο στην απώλεια βάρους όσο και στη βελτίωση καρδιομεταβολικών δεικτών.

- Advertisement -

Η έρευνα διεξήχθη από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Κολοράντο σε συνεργασία με άλλους φορείς, με τη συμμετοχή 165 ενηλίκων με υπέρβαρο ή παχυσαρκία. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: μία που ακολούθησε διαλείπουσα νηστεία 4:3 και μία που εφάρμοσε καθημερινό θερμιδικό περιορισμό.

Στην ομάδα της διαλειμματικής νηστείας, οι συμμετέχοντες νήστευαν τρεις μη διαδοχικές ημέρες την εβδομάδα, περιορίζοντας την ενεργειακή πρόσληψη κατά 80%. Τις υπόλοιπες ημέρες, δεν υπήρχε συγκεκριμένος περιορισμός θερμίδων, αν και οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονταν να επιλέγουν υγιεινές τροφές. Αντίθετα, στην ομάδα θερμιδικού περιορισμού, ορίστηκε ημερήσιος στόχος θερμίδων, με στόχο έλλειμμα ενέργειας 34,3%.

- Advertisement -

Και οι δύο ομάδες είχαν πρόσβαση σε δωρεάν γυμναστήριο και λάμβαναν υποστήριξη συμπεριφοράς, καθώς και καθοδήγηση για τη διατροφική σύνθεση, με στόχους υδατανθράκων 55%, πρωτεϊνών 15% και λιπαρών 30%.

Τα αποτελέσματα της δοκιμής

Μετά από 12 μήνες, η ομάδα της διαλειμματικής νηστείας παρουσίασε απώλεια βάρους -7,6%, ενώ η ομάδα του θερμιδικού περιορισμού -5%. Περίπου το 58% των συμμετεχόντων στην ομάδα της νηστείας πέτυχε απώλεια βάρους τουλάχιστον 5%, σε σύγκριση με το 47% της άλλης ομάδας.

Εκτός από την απώλεια βάρους, η διαλειμματική νηστεία έδειξε ευνοϊκότερες αλλαγές σε κρίσιμους καρδιομεταβολικούς δείκτες, όπως η συστολική αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα χοληστερόλης και γλυκόζης νηστείας.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η διαλειμματική νηστεία 4:3 ενδέχεται να προσφέρει μεγαλύτερη προσκόλληση στο πρόγραμμα, καθώς δεν απαιτεί συνεχή καταμέτρηση θερμίδων. Αυτή η ευελιξία καθιστά τη μέθοδο πιο βιώσιμη και αποτελεσματική για μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους και βελτίωση της υγείας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα