ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΈχεις άγχος; Σώσε την καρδιά σου με ένα φλιτζάνι ζεστό κακάο!

Έχεις άγχος; Σώσε την καρδιά σου με ένα φλιτζάνι ζεστό κακάο!

4 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη αποκαλύπτει αμυντικό μηχανισμό που βοηθά στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων όταν το άγχος μας ωθεί προς ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες

Μήπως κάθε φορά που έχετε άγχος αναζητάτε λιπαρά σνακ; Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ προσφέρουν μια γλυκιά εναλλακτική λύση που μπορεί να σας καλμάρει και ταυτόχρονα να σώσει την καρδιαγγειακή σας υγεία: Ένα φλιτζάνι ζεστό κακάο!

- Advertisement -

Η ομάδα ανακάλυψε ότι η κατανάλωση κακάο με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλες θα μπορούσε να εξουδετερώσει τις αρνητικές επιπτώσεις των λιπαρών τροφών σε στρεσογόνες στιγμές. Η μελέτη αποκαλύπτει έναν αμυντικό μηχανισμό που θα μπορούσε να βοηθήσει στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων του σώματός σας όταν το άγχος σας ωθεί προς ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες. Για όσους δεν πίνουν συνήθως κακάο, το πράσινο τσάι εμφανίστηκε ως μια άλλη υγιεινή επιλογή.

«Γνωρίζουμε ότι όταν οι άνθρωποι είναι αγχωμένοι, τείνουν να έλκονται προς τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Έχουμε δείξει προηγουμένως ότι τα λιπαρά τρόφιμα μπορούν να βλάψουν την αγγειακή ανάκαμψη του σώματος από το στρες. Σε αυτή τη μελέτη, θέλαμε να δούμε εάν η προσθήκη μιας τροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη στο λιπαρό γεύμα θα μειώσει τον αρνητικό αντίκτυπο.

- Advertisement -

Η ερευνητική ομάδα στρατολόγησε μια ομάδα νεαρών, υγιών ενηλίκων και τους υπέβαλε σε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πείραμα. Στους συμμετέχοντες σερβίρεται ένα πλούσιο πρωινό με δύο κρουασάν βουτύρου με αλατισμένο βούτυρο, τυρί και πλήρες γάλα. Στη συνέχεια τους δόθηκε είτε ένα ρόφημα κακάο με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη ή χαμηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη. Το πραγματικό τεστ ήρθε στη συνέχεια: ένα οκτάλεπτο νοητικό τεστ μαθηματικών σχεδιασμένο να προκαλεί άγχος, με τους συμμετέχοντες να ειδοποιούνται όταν έλαβαν λανθασμένες απαντήσεις.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση λιπαρών τροφών με ρόφημα χαμηλής περιεκτικότητας σε φλαβανόλη κατά τη διάρκεια του ψυχικού στρες μείωσε την αγγειακή λειτουργία κατά 1,29% – και αυτό το αποτέλεσμα διήρκεσε έως και 90 λεπτά μετά το αγχωτικό γεγονός. Ωστόσο, το ποτό κακάο με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη αποδείχθηκε ότι άλλαξε το παιχνίδι, αποτρέποντας αποτελεσματικά την πτώση της αγγειακής λειτουργίας .

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Food & Function, σημειώνει ότι η επεξεργασία έχει σημασία. Η “αλκαλοποίηση” – μια κοινή διαδικασία παρασκευής σοκολάτας – μπορεί να μειώσει σημαντικά την περιεκτικότητα σε φλαβανόλη. Αντ ‘αυτού, αναζητήστε ελάχιστα επεξεργασμένη σκόνη κακάο.

Οι ερευνητές προτείνουν εναλλακτικούς τρόπους για να διορθώσετε τη φλαβανόλη σας, όπως:

  • Πράσινο τσάι
  • Μαύρο τσάι
  • Μούρα
  • Μήλα

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι μεταξύ 400 και 600 mg φλαβανολών, την οποία κάποιος μπορεί να φτάσει πίνοντας δύο φλιτζάνια μαύρο ή πράσινο τσάι ή συνδυάζοντας μούρα, μήλα και κακάο υψηλής ποιότητας.

Αν και το κακάο δεν βελτίωσε τη διάθεση ή την εγκεφαλική οξυγόνωση, τα αγγειακά προστατευτικά του αποτελέσματα είναι πολλά υποσχόμενα.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα