ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΔιατροφή: Πως να ζήσετε πολλά χρόνια

Διατροφή: Πως να ζήσετε πολλά χρόνια

2 λεπτά ανάγνωσης

Οι ερευνητές βρήκαν τη δίαιτα «μακροζωίας» που  μπορεί να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής. 

Ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν, αποφάσισαν να κατασταλάξουν στο ποια δίαιτα αποτελεί το κλειδί για μια μακρά και υγιεινή ζωή. Μελέτησαν, λοιπόν τα δεδομένα ενός αιώνα και εντρύφησαν σε εκατοντάδες άλλες μελέτες. Τι ανακάλυψαν;

- Advertisement -

Με μια πρώτη  ματιά, οι δίαιτες πλούσιες σε όσπρια ή πράσινα λαχανικά, καθώς και δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο μπορούν να προσθέσουν χρόνια στο προσδόκιμο ζωής ενός ατόμου.  Σε επιπρόσθετα ευρήματα, άνθρωποι που περιλαμβάνουν στις δίαιτές τους κι άλλα λαχανικά, ψάρια και μαύρη σοκολάτα, ενώ αποφεύγουν το κόκκινο ή επεξεργασμένο κρέας και περιορίζουν το λευκό κρέας, όπως το κοτόπουλο ή το χοιρινό, τη ζάχαρη και τα επεξεργασμένα δημητριακά συμβάλλουν εξίσου στο να ζήσουν περισσότερο. Βοηθούν, επίσης, ο περιορισμός της κατανάλωσης φαγητού σε 12 ώρες την ημέρα και οι πολλές και σύντομες περίοδοι νηστείας κάθε χρόνο. Όλα αυτά μαζί μπορεί να προσθέσουν ως και 10 χρόνια ζωής σε κάθε άνθρωπο που τα υιοθετεί.

Αυτές οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες έχουν συσχετιστεί  και με μειωμένο κίνδυνο για προβλήματα υγείας που μειώνουν χρόνια ζωής, όπως η άνοια και ο διαβήτης τύπου 2. Η μέθοδος των ερευνητών περιελάμβανε τη σύγκριση πάνω από 100 μελετών με δικές τους και την ανάλυση δημοφιλών διαιτών, συμπεριλαμβανομένου του περιορισμού των συνολικών θερμίδων, της κετογονικής δίαιτας υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και χαμηλών υδατανθράκων, της χορτοφαγικής και vegan δίαιτας και της μεσογειακής διατροφής. Εξέτασαν, επίσης,  διάφορες μορφές νηστείας ή την πλήρη αποφυγή φαγητού για ορισμένο χρονικό διάστημα.

- Advertisement -

Τα χαρακτηριστικά της βέλτιστης δίαιτας που κάνει τους ανθρώπους να ζουν περισσότερο φαίνεται να είναι η μέτρια έως υψηλή πρόσληψη υδατανθράκων από μη επεξεργασμένες πηγές, η χαμηλή αλλά επαρκής πρωτεΐνη από κυρίως φυτικές πηγές και αρκετά φυτικά λίπη για την κάλυψη περίπου του 30% των ενεργειακών αναγκών, όπως έδειξαν τα δεδομένα. Επιπλέον, ένας πενθήμερος κύκλος νηστείας ή δίαιτας που μιμείται τη νηστεία κάθε τρεις έως τέσσερις μήνες μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη, της αρτηριακής πίεσης και άλλων μετρήσεων υγείας που σχετίζονται με αυξημένους κινδύνους ασθενειών.

Η δίαιτα μακροζωίας θα πρέπει να προσαρμόζεται σε άτομα με βάση το φύλο, την ηλικία, την κατάσταση της υγείας και τη γενετική, σύμφωνα με τους ερευνητές. Για παράδειγμα, οι ηλικιωμένοι μπορεί να χρειαστεί να αυξήσουν την πρωτεΐνη για να αντιμετωπίσουν την αδυναμία και την απώλεια άλιπης μάζας σώματος που σχετίζεται με τη γήρανση. Πριν ξεκινήσει, λοιπόν, κανείς μια τέτοια δίαιτα, πρέπει πρώτα να πάρει τη γνώμη ενός ειδικού.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα