ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΔιατροφή χαμηλή σε φλαβανόλες οδηγεί σε απώλεια μνήμης!

Διατροφή χαμηλή σε φλαβανόλες οδηγεί σε απώλεια μνήμης!

2 λεπτά ανάγνωσης

Σε ποια τρόφιμα υπάρχουν φλαβονόλες.

Η διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλες οδηγεί σε απώλεια μνήμης στους ηλικιωμένους, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών.

- Advertisement -

Οι φλαβανόλες είναι θρεπτικά συστατικά γνωστά για τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες, που εντοπίζονται σε ορισμένα φρούτα και λαχανικά, όπως το λάχανο, τα σταφύλια, το ροδάκινο, οι ντομάτες, το μαρούλι, το μπρόκολο και τα κρεμμυδάκια.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν με τεστ την πρόσληψη φλαβανόλης και την απώλεια μνήμης, λόγω φυσιολογικής γήρανσης σε 3.500 υγιείς ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Διαπίστωσαν ότι η αναπλήρωση αυτών των συστατικών διατροφής σε ενήλικες άνω των 60 ετών με ήπια έλλειψη φλαβανόλης βελτίωσε τις επιδόσεις τους σε αυτά τα τεστ. Συγκεκριμένα, οι φλαβανόλες βελτίωσαν τη λειτουργία της οδοντωτής έλικας, μιας συγκεκριμένης περιοχής μέσα στον ιππόκαμπο του εγκεφάλου, περιοχή ζωτικής σημασίας για την εκμάθηση νέων αναμνήσεων. Ωστόσο, δεν βελτίωσαν τη μνήμη που σχετίζεται με άλλες περιοχές του εγκεφάλου.

- Advertisement -

Επίσης, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι ο γηράσκων εγκέφαλος απαιτεί συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά για τη βέλτιστη υγεία του, όπως και ο αναπτυσσόμενος εγκέφαλος απαιτεί συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά για τη σωστή ανάπτυξή του.

Όπως σημειώνει ο καθηγητής Νευροψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια και ένας από τους επικεφαλής της μελέτης, Άνταμ Μπρίκμαν, «η βελτίωση μεταξύ των συμμετεχόντων στη μελέτη που είχαν διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε φλαβανόλες ήταν σημαντική και εγείρει τη δυνατότητα χρήσης διατροφής ή συμπληρωμάτων πλούσιων σε φλαβανόλες για τη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας σε ηλικιωμένους».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα