ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑπλές διατροφικές συνήθειες που αποτρέπουν εκατοντάδες χιλιάδες ασθένειες

Απλές διατροφικές συνήθειες που αποτρέπουν εκατοντάδες χιλιάδες ασθένειες

3 λεπτά ανάγνωσης

Μια απλή αλλαγή στο καθημερινό πιάτο θα μπορούσε να μεταμορφώσει ριζικά το τοπίο της δημόσιας υγείας.

Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου και Ερευνητικού Ινστιτούτου Wageningen (WUR), η κατανάλωση δύο φρούτων ημερησίως και η πλήρης αποφυγή επεξεργασμένου κρέατος θα μπορούσαν να μειώσουν κατά περίπου 20% τα νέα περιστατικά διαβήτη τύπου 2, στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικών επεισοδίων στη χώρα έως το 2050.

- Advertisement -

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό eClinicalMedicine και στηρίζονται σε ένα βασικό ερώτημα: Τι θα συνέβαινε εάν ο πληθυσμός τηρούσε πλήρως τις επίσημες διατροφικές οδηγίες του Συμβουλίου Υγείας της Ολλανδίας;

Ο ερευνητής Ming-Jie Duan και η ομάδα του επιχείρησαν να δώσουν απάντηση, προσεγγίζοντας το ζήτημα όχι θεωρητικά, αλλά με δεδομένα, υπολογισμούς και επιδημιολογική πρόβλεψη.

- Advertisement -

Οι περισσότεροι πολίτες γνωρίζουν τις βασικές αρχές υγιεινής διατροφής, όπως η επαρκής κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, προϊόντα ολικής άλεσης, περιορισμός κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος. Παρ’ όλα αυτά, η συμμόρφωση είναι απογοητευτική.

Οι Ολλανδοί, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας και Περιβάλλοντος (RIVM), καταναλώνουν μόνο τη μισή από τη συνιστώμενη ποσότητα φρούτων και περίπου 40 γραμμάρια επεξεργασμένου κρέατος την ημέρα. Η εξάλειψη αυτού του τύπου κρέατος θα μπορούσε να αποτρέψει το 22% των νέων κρουσμάτων διαβήτη τύπου 2 και το 21% των περιπτώσεων στεφανιαίας νόσου, ενώ η καθημερινή κατανάλωση δύο φρούτων θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των εγκεφαλικών επεισοδίων κατά περισσότερο από 18%.

Όπως επισημαίνει ο Duan, αυτά τα ποσοστά μεταφράζονται σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Σήμερα, πάνω από ένα εκατομμύριο Ολλανδοί ζουν με διαβήτη τύπου 2, ένας αριθμός που θα μπορούσε να είχε συγκρατηθεί εάν είχαν γίνει έγκαιρα οι σωστές διατροφικές επιλογές.

Η κυριαρχία των επεξεργασμένων τροφίμων, η εύκολη πρόσβαση σε ανθυγιεινά προϊόντα και η συνεχής διαφήμισή τους καθιστούν δύσκολη την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών. Προτείνει παρεμβάσεις όπως φορολογικά κίνητρα για υγιεινά τρόφιμα και αντικίνητρα για τα επιβλαβή, ειδικά το επεξεργασμένο κρέας.

Η ίδια μελέτη εντόπισε πρόσθετα οφέλη από τη μεγαλύτερη κατανάλωση ξηρών καρπών, σπόρων και δημητριακών ολικής άλεσης. Οι αλλαγές αυτές θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μικρότερη, αλλά υπολογίσιμη μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις, διαβήτη και εγκεφαλικά επεισόδια, καθώς και σε μείωση κατά 10% των περιπτώσεων καρκίνου του εντέρου.

https://www.wur.nl/en/newsarticle/more-fruit-and-less-processed-meat-help-prevent-thousands-of-disease-cases-by-2050.htm?utm_medium=email&utm_source=rasa_io&utm_campaign=newsletter

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα