ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑμυλούχα λαχανικά: Ο νέος “ένοχος” για την αύξηση βάρους

Αμυλούχα λαχανικά: Ο νέος “ένοχος” για την αύξηση βάρους

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη προσθέτει και τα αμυλούχα λαχανικά, στη λίστα των ενόχων που συμβάλλουν στην αύξηση βάρους στη μέση ηλικία.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The BMJ  έδειξε πως η αντικατάσταση τροφίμων όπως δημητριακά με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αμυλούχα λαχανικά – όπως πατάτες, μπιζέλια και καλαμπόκι –  με δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και μη αμυλούχα λαχανικά μπορεί να επιβραδύνει την αύξηση βάρους.

- Advertisement -

Τα ευρήματα της μελέτης έρχονται σε αντίθεση με την τρέχουσα σύσταση της αμερικανικής διατροφικής κατευθυντήριας γραμμής για την αύξηση της κατανάλωσης όλων των τύπων λαχανικών, συμπεριλαμβανομένων των αμυλούχων λαχανικών.

Όπως υποδηλώνει το όνομα, τα αμυλούχα λαχανικά περιέχουν περισσότερο άμυλο από τα μη αμυλούχα λαχανικά. Το άμυλο είναι ένας τύπος υδατάνθρακα που το σώμα σας διασπά σε γλυκόζη. Τα αμυλούχα λαχανικά είναι υψηλότερα σε θερμίδες από τα μη αμυλούχα λαχανικά. Έχουν επίσης λιγότερες φυτικές ίνες , επομένως μπορεί να μην χορταίνουν όσο τα μη αμυλούχα λαχανικά. Παραδείγματα αμυλούχων λαχανικών περιλαμβάνουν: Καλαμπόκι, πατάτες, Γλυκοπατάτες, Αρακάς, Παντζάρια, Γογγύλια και καρότα.

- Advertisement -

Ο Yi Wan, μεταδιδακτορικός ερευνητής στη διατροφή στη Σχολή Δημόσιας Υγείας TH Chan του Χάρβαρντ και συν-συγγραφέας της μελέτηςμ μαζί με άλλους διατροφολόγους του Χάρβαρντ και έναν νευρολόγο του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, εξέτασαν τις δίαιτες σχεδόν 137.000 ανδρών και γυναικών κάτω των 65 ετών χρησιμοποιώντας δεδομένα άνω των 25 ετών.

Ο Yi Wan δήλωσε πως τα τρόφιμα πλούσια σε άμυλο τείνουν να χωνεύονται πιο γρήγορα από τα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, προκαλώντας ταχεία αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και αυτή η γρήγορη αύξηση μπορεί να προκαλέσει μεταβολικές διεργασίες που μετατρέπουν αυτά τα σάκχαρα σε αποθηκευμένο σωματικό λίπος. Αντίθετα τα δημητριακά ολικής άλεσης αποτρέπουν την αύξηση του βάρους επιβραδύνοντας την πέψη και τις αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα. Επιπλέον, τα τρόφιμα ολικής αλέσεως είναι συνήθως πλούσια σε φυτικές ίνες, ένα θρεπτικό συστατικό ευρέως αναγνωρισμένο για τις ευεργετικές του επιδράσεις στη διαχείριση του βάρους.

Τα ευρήματα αυτής της μελέτης υπογραμμίζουν τη δυνητική σημασία της ποιότητας και της πηγής υδατανθράκων για τη μακροπρόθεσμη διαχείριση βάρους, ειδικά για άτομα με υπερβολικό σωματικό βάρος. Ο περιορισμός της πρόσθετης ζάχαρης, των ζαχαρούχων ποτών, των επεξεργασμένων δημητριακών και των αμυλούχων λαχανικών προς όφελος των δημητριακών ολικής αλέσεως, των φρούτων και των μη αμυλούχων λαχανικών μπορεί να υποστηρίξει τις προσπάθειες για τον έλεγχο του βάρους. Συμπερασματικά οι επιστήμονες συνιστούν την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης αμυλούχων λαχανικών.

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

BMJ 2023;382:e073939

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα