ΑρχικήΝέαΥγείαΤόσα ποτά την εβδομάδα «χτυπούν» τον εγκέφαλο: Νέα μελέτη συνδέει το αλκοόλ...

Τόσα ποτά την εβδομάδα «χτυπούν» τον εγκέφαλο: Νέα μελέτη συνδέει το αλκοόλ με αυξημένο κίνδυνο άνοιας

3 λεπτά ανάγνωσης

Η ποσότητα του αλκοόλ που μπορεί να αλλάξει τον εγκέφαλο, καταστρέφοντας τα αιμοφόρα αγγεία και συρρικνώνοντας περιοχές που βοηθούν στη λήψη αποφάσεων

Ακόμη και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στον εγκέφαλο, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Neurology. Ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση οκτώ ή περισσότερων ποτών την εβδομάδα αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο για βλάβες στον εγκέφαλο, συνδεδεμένες με νοητική έκπτωση και τη νόσο Αλτσχάιμερ.

- Advertisement -

Η μελέτη, που βασίστηκε σε αυτοψίες εγκεφάλου 1.781 ατόμων στη Βραζιλία, έδειξε ότι οι βαρείς πότες είχαν έως και 133% μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσουν αγγειακές βλάβες στον εγκέφαλο σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν καθόλου. Ακόμη και όσοι σταμάτησαν το αλκοόλ μήνες πριν τον θάνατό τους, εμφάνιζαν αυξημένο κίνδυνο για τις ίδιες βλάβες, όπως και για τα «μπερδεμένα» συσσωματώματα πρωτεΐνης ταυ—βιοδείκτη της νόσου Αλτσχάιμερ.

«Το αλκοόλ προκαλεί φλεγμονές και βλάβες στα αγγεία, μειώνοντας τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και οδηγώντας σε σταδιακή καταστροφή των εγκεφαλικών κυττάρων», εξηγεί ο δρ Μασάλ Χαν, ψυχίατρος στο Weill Cornell Medicine. Η βλάβη, προσθέτει, δεν εξαφανίζεται απαραίτητα ακόμη κι αν σταματήσει η κατανάλωση, κάτι που καθιστά την πρόληψη κρίσιμη.

- Advertisement -

Ανάμεσα στα ευρήματα που σοκάρουν είναι και το ότι οι βαρείς πότες ζούσαν κατά μέσο όρο 13 χρόνια λιγότερο από τους ανθρώπους που δεν κατανάλωναν αλκοόλ, ενώ παρουσίαζαν χαμηλότερη εγκεφαλική μάζα και χειρότερες νοητικές επιδόσεις πριν τον θάνατο.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι το ασφαλέστερο είναι η πλήρης αποχή, ωστόσο όσοι επιλέγουν να πίνουν, καλό είναι να μένουν κάτω από τα όρια των επτά ποτών την εβδομάδα για να αποφύγουν τον χαρακτηρισμό ως «βαρείς πότες» και τον αυξημένο κίνδυνο. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει ήδη δηλώσει ότι «δεν υπάρχει ασφαλές επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ για την υγεία».

Όπως λέει ο επικεφαλής της έρευνας δρ Αλμπέρτο Φερνάντο Ολιβέιρα Τζούστο: «Ακόμη και η μέτρια κατανάλωση μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για τον εγκέφαλο. Το μήνυμα είναι σαφές: λιγότερο αλκοόλ, καλύτερη εγκεφαλική υγεία».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα