ΑρχικήΝέαΥγείαΤι αποκαλύπτει νέα μελέτη για τη σχέση τυριού & άνοιας

Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη για τη σχέση τυριού & άνοιας

2 λεπτά ανάγνωσης

Ποια είναι τα οφέλη των ζυμωμένων γαλακτοκομικών

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients, αναλύει τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης τυριού και της πιθανότητας εμφάνισης άνοιας σε μεγαλύτερης ηλικίας άτομα. Οι ερευνητές αξιολόγησαν μεγάλο δείγμα κοινού πληθυσμού και διαπίστωσαν πως όσοι έτρωγαν τυρί τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα εμφάνιζαν χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης άνοιας σε σχέση με όσους δεν το κατανάλωναν.

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα δείχνουν μια μείωση του κινδύνου κατά περίπου 21-24 % για την εμφάνιση άνοιας κατά την διάρκεια της παρακολούθησης, όταν η κατανάλωση τυριού γινόταν τακτικά. Η μελέτη λαμβάνει υπόψη διάφορους παράγοντες, όπως γενικά διατροφικά πρότυπα και παράγοντες κινδύνου, αν και οι συγγραφείς επισημαίνουν ότι δεν μπορεί να εξαχθεί αίτιος-αποτελεσματική σχέση από τα δεδομένα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Παγωτό και πάγος με κολοβακτηρίδια και εντερόκοκκο: Αποτελέσματα – σοκ ελέγχων σε ζαχαροπλαστεία και καταστήματα εστίασης

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί το αλάτι που βάζουμε στο φαγητό πρέπει να είναι ιωδιούχο;

Η πιθανή προστατευτική επίδραση του τυριού θα μπορούσε να αποδοθεί σε συνδυασμό θρεπτικών συστατικών που υπάρχουν στο τυρί, όπως πρωτεΐνη, λίπος, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία και οι οποίοι ίσως συνεισφέρουν στη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας και στη βελτίωση της υγείας των νεύρων και του εγκεφάλου. Παρόλα αυτά, οι ερευνητές τονίζουν ότι η διατροφική κατανάλωση πρέπει να εξετάζεται μέσα στο πλαίσιο συνολικής υγιεινής ζωής, άσκησης και άλλων διατροφικών συνηθειών.

Η μελέτη εντάσσεται στο ευρύτερο πεδίο της διατροφής και της νευρολογικής υγείας, στο οποίο διερευνάται πώς η καθημερινή διατροφή μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη νευροεκφυλιστικών νόσων. Οι συγγραφείς προτείνουν περαιτέρω έρευνα, ιδίως οδοί επέμβασης, τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές και εξειδικευμένες μετρήσεις της γνωστικής λειτουργίας, ώστε να επιβεβαιωθεί και να αποσαφηνιστεί η πιθανή σχέση τυριού και άνοιας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα