ΑρχικήΝέαΥγείαΤαυρίνη: Πως συνδέεται το αμινοξύ των ενεργειακών ποτών με την εμφάνιση λευχαιμίας

Ταυρίνη: Πως συνδέεται το αμινοξύ των ενεργειακών ποτών με την εμφάνιση λευχαιμίας

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη συνδέει τη συμπληρωματική χορήγηση ταυρίνης με την επιτάχυνση της εξέλιξης της μυελοειδούς λευχαιμίας

Η ταυρίνη, ένα αμινοξύ που βρίσκεται φυσικά σε τρόφιμα όπως το κρέας, τα ψάρια και τα αυγά, αλλά και σε δημοφιλή ενεργειακά ποτά όπως το Red Bull και το Monster, έρχεται στο προσκήνιο της επιστημονικής συζήτησης με νέα, ανησυχητικά δεδομένα. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ, σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, διαπίστωσαν ότι η συμπληρωματική χορήγησή της ενδέχεται να επιταχύνει την εξέλιξη της μυελοειδούς λευχαιμίας, τουλάχιστον σε πειραματικά μοντέλα με ποντίκια.

- Advertisement -
Best in Taste promo small

Η ανακάλυψη προκαλεί προβληματισμό, κυρίως επειδή η ταυρίνη θεωρείται από πολλούς ως ωφέλιμο συμπλήρωμα, ακόμα και στο πλαίσιο χημειοθεραπευτικών αγωγών. Λόγω των πιθανών νευροπροστατευτικών και ανοσοενισχυτικών ιδιοτήτων της, έχει χρησιμοποιηθεί για να περιορίσει τις παρενέργειες της θεραπείας σε ασθενείς με καρκίνο.

Ωστόσο, oι επιστήμονες τονίζουν ότι μέχρι τώρα δεν είχε μελετηθεί επαρκώς η πιθανή καρκινοπροωθητική δράση της ταυρίνης. Όπως επισημαίνουν, «η εργασία μας υποδηλώνει ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί προσεκτικά ο ρόλος της ταυρίνης σε θεραπείες καρκινοπαθών, ειδικά όσων πάσχουν από λευχαιμία». Η ταυρίνη, αν και δεν συγκαταλέγεται στα «απαραίτητα» αμινοξέα (που δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του ο οργανισμός), παίζει σημαντικούς ρόλους σε διάφορες λειτουργίες, από τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και τη λειτουργία του νευρικού συστήματος, μέχρι την ισορροπία υγρών στο σώμα. Η συχνή κατανάλωσή της μέσω ενεργειακών ποτών ή συμπληρωμάτων διατροφής είναι ευρέως διαδεδομένη, ειδικά μεταξύ αθλητών και νεαρών ατόμων.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες δεν προτείνουν πλήρη αποφυγή της ταυρίνης, αλλά ζητούν νέα αξιολόγηση της χρήσης της με γνώμονα την ασφάλεια συγκεκριμένων ευάλωτων πληθυσμών.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα