ΑρχικήΝέαΥγείαΤα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης στους ηλικιωμένους

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης στους ηλικιωμένους

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα καταγράφει 10% αύξηση στην πιθανότητα εμφάνισης καταθλιπτικών συμπτωμάτων σε άτομα άνω των 70 ετών που καταναλώνουν συστηματικά υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα

Η καθημερινή κατανάλωση υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων φαίνεται να επιβαρύνει όχι μόνο τη σωματική υγεία αλλά και την ψυχική ευεξία, ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους. Νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο BMC Medicine δείχνει ότι οι ενήλικες ηλικίας 70 ετών και άνω που καταναλώνουν τουλάχιστον τέσσερις μερίδες τέτοιων τροφών την ημέρα, έχουν κατά 10% αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης σε σύγκριση με όσους καταναλώνουν λιγότερες.

- Advertisement -
Εγγραφείτε στο πρώτο ειδικό Σεμινάριο για την ορθή χρήση του όρου ”Μπορεί να περιέχει…” και άλλα περί αλλεργιογόνων στην Ελλάδα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο IMPACT του Πανεπιστημίου Deakin και βασίστηκε σε ένα μεγάλο δείγμα άνω των 11.000 ηλικιωμένων που ζουν στην κοινότητα. Η επικεφαλής της μελέτης, υποψήφια διδάκτωρ Belayneh Mengist Miteku, επισημαίνει ότι τα ευρήματα αποτελούν ισχυρή υπενθύμιση για την ανάγκη ενσωμάτωσης φρέσκων, πλήρων τροφών στη διατροφή των ηλικιωμένων. Όπως εξηγεί, η κατάθλιψη αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για την τρίτη ηλικία και συνδέεται με κακή ποιότητα ζωής και πρόωρη θνησιμότητα. Η διατροφή μπορεί να λειτουργήσει προληπτικά, βελτιώνοντας την ψυχική και σωματική υγεία.

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα περιλαμβάνουν και προϊόντα που συχνά θεωρούνται υγιεινά, όπως αναψυκτικά διαίτης, χυμοί με πρόσθετα, αρωματισμένα γιαούρτια, έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα, προϊόντα μαργαρίνης, και τροφές που διατίθενται σε μορφή σκόνης ή ποτού, όπως το Ensure και το Sustagen. Στη λίστα προστίθενται επίσης επεξεργασμένα κρέατα (ζαμπόν, μπέικον, κορν μπιφ), γλυκά, σοκολάτες, μπισκότα, κέικ, δημητριακά πρωινού, συσκευασμένα ψωμιά μαζικής παραγωγής και μη γαλακτοκομικά γάλατα.

- Advertisement -

Η δημοτικότητα αυτών των τροφών αποδίδεται κυρίως στην ευκολία και την ταχύτητα προετοιμασίας, κάτι που συχνά εκτιμούν οι ηλικιωμένοι, ιδίως όσοι αντιμετωπίζουν κινητικές ή μασητικές δυσκολίες. Ωστόσο, η υψηλή περιεκτικότητά τους σε σάκχαρα, κορεσμένα λιπαρά, αλάτι και τεχνητά πρόσθετα συνδέεται όλο και περισσότερο με αυξημένο κίνδυνο για σωματικά και ψυχικά νοσήματα.

Ο αναπληρωτής καθηγητής Mohammadreza Mohebbi, συντονιστής της μελέτης, υπογραμμίζει την ανάγκη για αλλαγές στις δημόσιες διατροφικές πολιτικές και για επικαιροποίηση των διατροφικών οδηγιών, προκειμένου να περιοριστεί η εξάρτηση από τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα. Όπως εξηγεί, «η μείωση αυτών των τροφών βελτιώνει τη σωματική υγεία, αλλά, όπως δείχνει η έρευνα, έχει και σημαντικά οφέλη για την ψυχική υγεία και την ποιότητα ζωής».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα