ΑρχικήΝέαΥγείαΤα λιπαρά οξέα του αίματος καθορίζουν την υγεία των οστών των παιδιών

Τα λιπαρά οξέα του αίματος καθορίζουν την υγεία των οστών των παιδιών

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη δείχνει τη σχέση των λιπαρών οξέων με την ανάπτυξη των οστών σε παιδιά και εφήβους

Μια πρωτοποριακή μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Bone and Mineral Research, αποκαλύπτει μια σημαντική σχέση μεταξύ της σύνθεσης των λιπαρών οξέων στο αίμα και της οστικής πυκνότητας σε παιδιά και εφήβους. Τα ευρήματα της μελέτης «Σωματική δραστηριότητα και διατροφή στα παιδιά» (PANIC) υποδεικνύουν ότι τα επίπεδα και η ενζυμική δραστηριότητα των λιπαρών οξέων μπορούν να λειτουργήσουν ως προγνωστικοί δείκτες για την υγεία των οστών.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φρούτο του πάθους: Ποιοι πρέπει οπωσδήποτε να το αποφεύγουν

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ντομάτες μολυσμένες με σαλμονέλα: Αυξάνονται τα κρούσματα – αναζητάται η πηγή

- Advertisement -

Η μελέτη παρακολούθησε 480 παιδιά για οκτώ χρόνια. Διαπιστώθηκε ότι υψηλότερες αναλογίες συγκεκριμένων λιπαρών οξέων, όπως το διχομο-γαμμα-λινολενικό, το νευρονικό και το αραχιδονικό οξύ, συσχετίζονται με υψηλότερη οστική πυκνότητα. Αντίθετα, υψηλότερο ποσοστό λινολικού οξέος συνδέεται με χαμηλότερη οστική πυκνότητα.

Η πολυπλοκότητα του μεταβολισμού των λιπαρών οξέων

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μέτρηση των λιπαρών οξέων στο αίμα παρέχει πιο λεπτομερείς πληροφορίες για την υγεία των οστών από ό,τι μια απλή εκτίμηση βάσει διατροφής. Είναι αξιοσημείωτο ότι ακόμα και λιπαρά οξέα που ανήκουν στην ίδια ομάδα, όπως τα πολυακόρεστα, μπορούν να έχουν διαφορετικές επιδράσεις. Για παράδειγμα, κάποια φαίνεται να συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη των οστών, ενώ άλλα συνδέονται με λιγότερο ευνοϊκά αποτελέσματα.

Η Sonja Soininen, αναπληρώτρια καθηγήτρια που ήταν υπεύθυνη για το τμήμα υγείας των οστών της μελέτης PANIC, δήλωσε: «Αυτό αντικατοπτρίζει την πολυπλοκότητα του μεταβολισμού και τη σημασία του για την ανάπτυξη των οστών».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα