ΑρχικήΝέαΥγείαΣυνδέεται η διατροφή με τη μυωπία; Ερευνητές απαντούν

Συνδέεται η διατροφή με τη μυωπία; Ερευνητές απαντούν

2 λεπτά ανάγνωσης

Τα ευρήματα νέας μελέτης

Η μυωπία αποτελεί ένα παγκόσμιο πρόβλημα υγείας. Οι επιστήμονες εξετάζουν συνεχώς τους παράγοντες κινδύνου, και μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Ophthalmology φέρνει στο προσκήνιο τη διατροφή. Στη μελέτη συμμετείχαν 1005 παιδιά από το Χονγκ Κονγκ, των οποίων η όραση και οι διατροφικές συνήθειες αξιολογήθηκαν.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το κόλπο διατροφολόγου για να τρως ζυμαρικά, ρύζι και πατάτες χωρίς να παχαίνεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς γίνεται οι Ιταλοί να είναι πιο αδύνατοι από άλλους λαούς, παρόλο που τρώνε ζυμαρικά και πίτσα; Ειδικοί απαντούν

- Advertisement -
Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά με υψηλότερη πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που βρίσκονται κυρίως σε τρόφιμα όπως τα λιπαρά ψάρια, είχαν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης μυωπίας. Είχαν μικρότερο αξονικό μήκος στο μάτι και χαμηλότερο διαθλαστικό σφάλμα, δύο δείκτες που συνδέονται με την πάθηση. Αντίθετα, η υψηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών (από βούτυρο, κόκκινο κρέας κ.λπ.) συσχετίστηκε με χειρότερες μετρήσεις.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι τα ωμέγα-3 μπορεί να καταστέλλουν τη μυωπία αυξάνοντας τη ροή του αίματος στον χοριοειδή, ένα αγγειακό στρώμα του ματιού, και αποτρέποντας έτσι την έλλειψη οξυγόνου.

Πρόκειται για μια παρατηρητική μελέτη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορεί να αποδείξει την αιτιώδη σχέση. Η έρευνα βασίστηκε σε ερωτηματολόγια και οι ερευνητές επισημαίνουν ότι χρειάζονται επιπλέον μελέτες σε άλλους πληθυσμούς. Παρά τους περιορισμούς, η μελέτη αυτή παρέχει την πρώτη ανθρώπινη απόδειξη ότι τα ωμέγα-3 αποτελούν έναν πιθανό προστατευτικό διατροφικό παράγοντα κατά της ανάπτυξης μυωπίας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα