ΑρχικήΝέαΥγείαΠόσο ανεβάζει το αλκοόλ τη πίεση; Επιστήμονες απαντούν

Πόσο ανεβάζει το αλκοόλ τη πίεση; Επιστήμονες απαντούν

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη καταρρίπτει την ιδέα ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ είναι ακίνδυνη για την καρδιά

Εάν πιστεύατε ότι ένα ποτήρι κρασί ή μία μπύρα την ημέρα δεν επηρεάζει την υγεία της καρδιάς σας, τα αποτελέσματα πρόσφατης μεγάλης μελέτης έρχονται να ανατρέψουν αυτή την πεποίθηση. Ενώ για χρόνια επικρατούσε η αντίληψη ότι η ήπια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να είναι ανεκτή ή ακόμα και ωφέλιμη για το καρδιαγγειακό σύστημα, οι επιστήμονες πλέον τονίζουν ότι, όσον αφορά την αρτηριακή πίεση, όσο λιγότερο πίνετε, τόσο καλύτερα.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτό είναι το αναπάντεχο σνακ που σαμποτάρει τον ύπνο – *Του Νίκου Ζορζοβίλη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Οι βαφές μαλλιών ευθύνονται για πολλές μορφές καρκίνου – Τι πρέπει να γνωρίζουν κομμωτές και καταναλωτές

- Advertisement -

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of the American College of Cardiology (JACC), ανέλυσε δεδομένα από χιλιάδες ετήσιες επισκέψεις ιατρικού ελέγχου σε ενήλικες, εστιάζοντας στις επιπτώσεις ακόμη και των μικρών αλλαγών στην κατανάλωση αλκοόλ. Το βασικό συμπέρασμα των ερευνητών είναι ότι η αρτηριακή πίεση αυξάνεται γραμμικά με την ποσότητα του αλκοόλ που καταναλώνεται. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και η ελάχιστη κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται με μετρήσιμες αυξήσεις της αρτηριακής πίεσης, καταρρίπτοντας την πεποίθηση ότι μία ή δύο μερίδες την ημέρα είναι «εντάξει». Επιπλέον, ο τύπος του ποτού (μπύρα, κρασί ή οινοπνευματώδη) δεν φάνηκε να επηρεάζει σημαντικά τις μεταβολές της αρτηριακής πίεσης, υποδηλώνοντας ότι η ποσότητα της αιθανόλης (αλκοόλ) είναι ο κύριος παράγοντας κινδύνου.

Τα οφέλη της διακοπής

Τα ευρήματα έδειξαν ότι η μείωση ή η διακοπή της κατανάλωσης αλκοόλ, ακόμη και από χαμηλά επίπεδα, μπορεί να επιφέρει κλινικά σημαντικές μειώσεις στην αρτηριακή πίεση (ΑΠ). Στους συμμετέχοντες που έκοψαν εντελώς την κατανάλωση αλκοόλ, οι γυναίκες που έκοψαν μία έως δύο μερίδες την ημέρα είδαν μείωση έως 0,78 mmHg στη συστολική ΑΠ και 1,14 mmHg στη διαστολική ΑΠ, ενώ οι άνδρες που έκοψαν αντίστοιχες ποσότητες είχαν μειώσεις έως 1,03 mmHg και 1,62 mmHg αντίστοιχα. Αντίθετα, στους συμμετέχοντες που ξεκίνησαν την κατανάλωση αλκοόλ παρατηρήθηκαν αυξήσεις στην πίεση ανάλογες με την ποσότητα που κατανάλωναν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Οι αλλοδαποί υψηλό μεροκάματο, οι Έλληνες καφενείο. Ποιος θα μαζέψει τις ελιές; – Η άποψη ενός ειδικού

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μελιτζάνα: Οι 7 απίστευτα σημαντικοί λόγοι για να την καταναλώνεις συχνά!

Ο Δρ. Takahiro Suzuki, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, συνοψίζει την κατάσταση: «Τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι το καλύτερο είναι να μην πίνετε καθόλου αλκοόλ. Η διακοπή της κατανάλωσης, ακόμη και σε χαμηλά επίπεδα, μπορεί να έχει πραγματικά οφέλη για την καρδιά τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άνδρες». Καθώς οι στόχοι θεραπείας για την αρτηριακή πίεση γίνονται όλο και πιο αυστηροί, αυτά τα ευρήματα ενισχύουν τις συστάσεις μεγάλων οργανισμών υγείας, όπως η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, για περιορισμό του αλκοόλ. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η διακοπή του αλκοόλ, ακόμα και σε χαμηλά επίπεδα, μπορεί να λειτουργήσει ως στρατηγική για την πρόληψη ή τη θεραπεία της υπέρτασης.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα