ΑρχικήΝέαΥγείαΠως η υψηλή πίεση απειλεί τον εγκέφαλό σας

Πως η υψηλή πίεση απειλεί τον εγκέφαλό σας

3 λεπτά ανάγνωσης

Πώς η αρτηριακή πίεση στη νεαρή ηλικία επηρεάζει τη λειτουργία του εγκεφάλου στα επόμενα χρόνια.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας αόρατος κίνδυνος που μπορεί να παραμένει αδιάγνωστος για χρόνια, ειδικά σε νεαρή ηλικία. Παρά το γεγονός ότι συνήθως δεν παρουσιάζει συμπτώματα, οι επιπτώσεις της μπορούν να αποδειχθούν καταστροφικές. Η απροσεξία στη μέτρηση της πίεσης μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως καρδιακή νόσο, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτη.

- Advertisement -

Μια μελέτη από το JAMA Network Open υπογραμμίζει τον κίνδυνο που ενέχει η υψηλή πίεση ακόμα και στις ηλικίες των 30 και 40 ετών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι κάθε αύξηση της συστολικής πίεσης κατά 5 μονάδες συνδέεται με φθορά του κροταφικού φλοιού, περιοχής υπεύθυνης για τη γλώσσα και τη μνήμη. Αντίστοιχα, η αύξηση της διαστολικής πίεσης επιδρά αρνητικά στον βρεγματικό φλοιό, που ρυθμίζει τη χωρική αντίληψη και την κίνηση.

Τα υγιή αιμοφόρα αγγεία είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς εξασφαλίζουν τη ροή οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών. Η βλάβη τους μπορεί να περιορίσει τη ροή αίματος και να αυξήσει τον κίνδυνο εγκεφαλικών επεισοδίων και αγγειακής άνοιας, καθώς και μιας πάθησης γνωστής ως νόσος των μικρών εγκεφαλικών αγγείων (CSVD).

- Advertisement -

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Hypertension αναδεικνύει ότι περίπου το 20% των εγκεφαλικών επεισοδίων και το 45% των περιπτώσεων άνοιας οφείλονται στη νόσο CSVD, η οποία σχετίζεται άμεσα με την υψηλή πίεση. Οι εγκεφαλικές αιμορραγίες και τα απαρατήρητα μικρά εγκεφαλικά επεισόδια βλάπτουν σταδιακά τις γνωστικές λειτουργίες, οδηγώντας σε νευροεκφυλισμό και άνοια.

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συστήνει τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας άσκησης ή 75 λεπτά έντονης άσκησης εβδομαδιαίως για τη διαχείριση της πίεσης. Επιπλέον, η διατροφή τύπου DASH, που περιλαμβάνει δημητριακά ολικής άλεσης, άπαχες πρωτεΐνες, φρούτα και λαχανικά, συμβάλλει στη μείωση της πίεσης και της χοληστερόλης.

Φυσικά, η διαχείριση του άγχους μέσω ποιοτικού ύπνου, κοινωνικών σχέσεων και τεχνικών χαλάρωσης, όπως οι αναπνευστικές ασκήσεις, μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή των αρνητικών επιπτώσεων.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα