ΑρχικήΝέαΥγείαΠώς η αύξηση του κατώτατου μισθού μειώνει τις επιπλοκές στην εγκυμοσύνη

Πώς η αύξηση του κατώτατου μισθού μειώνει τις επιπλοκές στην εγκυμοσύνη

3 λεπτά ανάγνωσης

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η βελτίωση των οικονομικών απολαβών συνδέεται άμεσα με τη μείωση της υπέρτασης κύησης

Η σχέση ανάμεσα στην οικονομική κατάσταση και την υγεία είναι γνωστή όμως μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Preventive Medicine φέρνει στο φως μια συγκεκριμένη και εντυπωσιακή σύνδεση. Σύμφωνα με την ανάλυση επιστημόνων οι αυξήσεις στον κατώτατο μισθό συνδέονται με σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά επικίνδυνων επιπλοκών κατά την εγκυμοσύνη όπως η υπέρταση η προεκλαμψία και η εκλαμψία. Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι η οικονομική πολιτική δεν είναι απλώς ένα ζήτημα αγοράς εργασίας αλλά μπορεί να λειτουργήσει ως ένας κρίσιμος μοχλός για τη βελτίωση της δημόσιας υγείας και τη μείωση της μητρικής θνησιμότητας.

- Advertisement -

Στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου διεξήχθη η μελέτη σχεδόν 1 στις 12 έγκυες γυναίκες αναπτύσσει κάποια διαταραχή υπέρτασης με τα ποσοστά αυτά να έχουν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από όλες τις πολιτείες για μια περίοδο 27 ετών (1992-2019) εξετάζοντας πώς οι μεταβολές στον κατώτατο μισθό επηρέασαν την επίπτωση των μαιευτικών διαταραχών. Η μελέτη διαπίστωσε ότι σε πολιτείες όπου ο κατώτατος μισθός ήταν υψηλότερος από τον ομοσπονδιακό τα ποσοστά υπέρτασης κύησης ήταν αισθητά χαμηλότερα αποδεικνύοντας ότι η οικονομική ασφάλεια μειώνει το βιολογικό στρες που δέχεται ο οργανισμός της μέλλουσας μητέρας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Βούτυρο ηλιόσπορου: Η υγιεινή εναλλακτική λύση στο φυστικοβούτυρο που κατακτά τα σχολικά γεύματα

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Θωρακίζεται η Ευρώπη απέναντι στις τροφιμογενείς νόσους: Σε λειτουργία τρία νέα Εργαστήρια Αναφοράς της ΕΕ

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι η ποσοτικοποίηση του οφέλους. Μια αύξηση του κατώτατου μισθού κατά τουλάχιστον ένα δολάριο συνδέθηκε με μείωση των περιστατικών υπέρτασης κατά 64,8 περιπτώσεις ανά 100.000 γυναίκες. Επιπλέον παρατηρήθηκε μείωση και στις περιπτώσεις μητρικής αιμορραγίας με 27,4 λιγότερα περιστατικά ανά 100.000 γυναίκες. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τα αποτελέσματα αυτά γίνονται πιο ορατά δύο έως τέσσερα χρόνια μετά την εφαρμογή της μισθολογικής αύξησης γεγονός που υποδηλώνει ότι η βελτίωση των οικονομικών απολαβών βελτιώνει τη συνολική υγεία της γυναίκας πριν ακόμα μείνει έγκυος δημιουργώντας ένα πιο σταθερό υπόστρωμα για την κύηση.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι οι διαταραχές υπέρτασης είναι από τις κύριες αιτίες νοσηρότητας και θνησιμότητας παγκοσμίως και επηρεάζουν δυσανάλογα τις γυναίκες από κοινωνικά και οικονομικά μειονεκτούσες ομάδες. Η αύξηση του εισοδήματος επιτρέπει την καλύτερη πρόσβαση σε ποιοτική διατροφή σε ασφαλέστερη στέγαση και σε τακτικότερη προγεννητική φροντίδα μειώνοντας παράλληλα το άγχος που προκαλεί η οικονομική ανασφάλεια. Με αυτόν τον τρόπο η αύξηση του κατώτατου μισθού λειτουργεί ως «κοινωνικό φάρμακο» προστατεύοντας όχι μόνο τη μητέρα αλλά και το έμβρυο από κινδύνους όπως ο πρόωρος τοκετός.

Τα συμπεράσματα της μελέτης προσφέρουν μια νέα οπτική στους διαμορφωτές πολιτικής. Ενώ οι ιατρικές παρεμβάσεις είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση των επιπλοκών οι κοινωνικοοικονομικές παρεμβάσεις μπορούν να λειτουργήσουν προληπτικά σε επίπεδο πληθυσμού. Η μείωση των ανισοτήτων στο εισόδημα φαίνεται να έχει άμεσο αντίκτυπο στη μείωση των μαιευτικών κινδύνων ειδικά σε χώρες όπου το κόστος ζωής και η πρόσβαση στην υγεία συνδέονται άμεσα με τις απολαβές του εργαζόμενου.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα