ΑρχικήΝέαΥγείαΠώς επηρεάζουν τα θειώδη του κρασιού τη λειτουργία του εντέρου;

Πώς επηρεάζουν τα θειώδη του κρασιού τη λειτουργία του εντέρου;

2 λεπτά ανάγνωσης

Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη για τα θειώδη και τα καλά βακτήρια

Τα θειώδη χρησιμοποιούνται ευρέως στη βιομηχανία οίνου, αλλά οι επιπτώσεις τους στην ανθρώπινη υγεία παραμένουν υπό συζήτηση. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Agricultural and Food Chemistry είναι η πρώτη που διερευνά την αλληλεπίδραση μεταξύ των θειωδών οξέων του κρασιού και του εντερικού μικροβιώματος υπό προσομοιωμένες γαστρεντερικές συνθήκες.

- Advertisement -

Τα κρασιά που υποβλήθηκαν σε επεξεργασία με SO2 τροποποίησαν ελαφρώς τη σύνθεση του εντερικού μικροβιώματος, μειώνοντας τα ευεργετικά βακτήρια όπως τα Bacteroides και Ruminococcus , ενώ αύξησαν 
τον Coprococcus και την προφλεγμονώδη Escherichia / Shigella , αν και το συνολικό μικροβίωμα κάθε ατόμου φαίνεται να καθορίζει την ανθεκτικότητά του στο SO2.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δεκάδες δηλητηριάσεις από δημοφιλή σοκολάτα – Εκτιμήσεις για πάνω από 1.300 κρούσματα σαλμονέλωσης

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μέλι: Βρέθηκαν κομμάτια μετάλλου μέσα σε βάζα – Κίνδυνος για σοβαρούς τραυματισμούς

Ωστόσο, όταν τα θειώδη υπήρχαν μέσα σε κόκκινο κρασί και όχι σκέτα, οι αρνητικές επιδράσεις ήταν πιο ήπιες, κάτι που δείχνει ότι οι πολυφαινόλες του κόκκινου κρασιού μπορεί να προσφέρουν προστασία. Τα θειώδη βοήθησαν το έντερο να διασπάσει καλύτερα τις πολυφαινόλες του κόκκινου κρασιού, αυξάνοντας ουσίες (όπως οι βαλαιρολακτόνες) που μπορεί να έχουν θετικά οφέλη για την υγεία.

Αυτή η πρωτοποριακή μελέτη αποκαλύπτει ότι τα θειώδη στο κρασί επηρεάζουν το μικροβίωμα του εντέρου, άλλοτε αρνητικά, άλλοτε πιο θετικά, ανάλογα με τον τύπο του κρασιού και τον οργανισμό του κάθε ανθρώπου. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για όσους έχουν ευαισθησία στα θειώδη.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jafc.5c02710?ref=recommended

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πόση ώρα μπορούμε να έχουμε τον σκύλο μας δεμένο;

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα