ΑρχικήΝέαΥγείαΠοιο είδος καφέ κρύβει νέες ουσίες με δράση κατά του διαβήτη -...

Ποιο είδος καφέ κρύβει νέες ουσίες με δράση κατά του διαβήτη – Νέα επιστημονική μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Ερευνητές εντόπισαν βιοδραστικές ενώσεις με ισχυρότερη επίδραση από γνωστό φάρμακο

Ο καφές δεν είναι απλώς το πιο δημοφιλές ρόφημα στον κόσμο, αλλά και μια πλούσια πηγή βιοδραστικών συστατικών που μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη για την υγεία. Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Beverage Plant Research αποκάλυψε τρεις νέες ενώσεις από καβουρδισμένους κόκκους καφέ Arabica, οι οποίες φαίνεται να έχουν ισχυρή δράση κατά του διαβήτη.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πατατάκια – Αλήθειες και ψέματα: Γιατί οι σακούλες δεν είναι ποτέ γεμάτες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Lidl Se: Η ανάκληση τροφίμου ευρείας κατανάλωσης συνδέεται με επιδημία σαλμονέλας – 7 τροφικές δηλητηριάσεις

- Advertisement -

Οι επιστήμονες απομόνωσαν τρεις νέους εστέρες διτερπενίων, που ονόμασαν καφφαλδεΰδη Α, Β και Γ. Οι ουσίες αυτές έδειξαν ισχυρότερη ανασταλτική δράση στην άλφα-γλυκοσιδάση, το ένζυμο που ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ακόμη και από την ακαρβόζη, ένα φάρμακο που χρησιμοποιείται ευρέως στη θεραπεία του διαβήτη τύπου 2.

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Η ανακάλυψη κατέστη δυνατή χάρη σε προηγμένες τεχνολογίες ανάλυσης, όπως η πυρηνική μαγνητική συντονισμός (NMR) και η φασματομετρία μάζας (LC-MS/MS). Οι μέθοδοι αυτές επέτρεψαν στους ερευνητές να εντοπίσουν με ακρίβεια τα νέα συστατικά μέσα στο ιδιαίτερα πολύπλοκο μίγμα του καβουρδισμένου καφέ.

Πέρα από τις τρεις νέες ενώσεις, η μελέτη αποκάλυψε και άλλους πιθανούς βιοδραστικούς εστέρες καφέ με παρόμοια δράση. Αυτό ενισχύει την εικόνα του καφέ όχι μόνο ως αγαπημένο καθημερινό ρόφημα, αλλά και ως «λειτουργικό τρόφιμο», δηλαδή τροφή που παρέχει επιπλέον οφέλη για την υγεία πέρα από τη θρεπτική του αξία. Οι ερευνητές τονίζουν ότι τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, αλλά απαιτείται περαιτέρω μελέτη για να επιβεβαιωθεί η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια αυτών των ουσιών στον άνθρωπο.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα