ΑρχικήΝέαΥγείαΠοια μπύρα χωρίς αλκοόλ είναι «φιλικότερη» για την υγεία;

Ποια μπύρα χωρίς αλκοόλ είναι «φιλικότερη» για την υγεία;

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη συγκρίνει τρεις τύπους μπύρας χωρίς αλκοόλ και καταλήγει σε σημαντικά ευρήματα

Καθώς η δημοτικότητα της μη αλκοολούχας μπύρας αυξάνεται ραγδαία διεθνώς, με περισσότερα από 120 εκατομμύρια πίντες να καταναλώνονται μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2023, η επιστημονική κοινότητα αρχίζει να εστιάζει στις πιθανές επιπτώσεις αυτών των ποτών στην υγεία. Μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Ruhr-University Bochum στη Γερμανία έρχεται να φωτίσει τον τρόπο με τον οποίο διαφορετικοί τύποι μπύρας χωρίς αλκοόλ επηρεάζουν τον ανθρώπινο οργανισμό και ιδιαίτερα τον μεταβολισμό. Η μελέτη παρακολούθησε 44 υγιείς, μη καπνίζοντες νεαρούς άνδρες, ηλικίας 18 έως 30 ετών και με δείκτη μάζας σώματος κάτω του 30. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και κάθε ομάδα κατανάλωνε καθημερινά 660 ml από ένα συγκεκριμένο τύπο ποτού, όπως pilsner χωρίς αλκοόλ, μπύρα μείγματος, μπύρα σιταριού ή σκέτο νερό, για διάστημα τεσσάρων εβδομάδων.

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η pilsner και το νερό είχαν τη λιγότερη μεταβολική επίδραση, ενώ αντίθετα, η μπύρα σιταριού και η μπύρα μείγματος εμφάνισαν δυσμενή επίδραση στα επίπεδα γλυκόζης και λιπιδίων, παρόμοια με την κατανάλωση ζαχαρούχων αναψυκτικών. Η μελέτη συμπεραίνει ότι, παρά την έλλειψη αλκοόλης, οι δύο τελευταίοι τύποι μπύρας παραμένουν θερμιδικά φορτωμένοι και περιέχουν σάκχαρα που δεν μετατρέπονται σε αιθανόλη, με αποτέλεσμα να προάγουν την αύξηση βάρους και την εμφάνιση μεταβολικών διαταραχών.

Εγγραφείτε και εσείς στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε ΜΑΖΙ μια ιστορία, που αξίζει να ειπωθεί!

Οι ερευνητές διευκρίνισαν ότι οι αρνητικές επιδράσεις των μπυρών σιταριού και μείγματος δεν οφείλονται στις πολυφαινόλες αλλά κυρίως στις θερμίδες. Η pilsner, είδος lager με καταγωγή από την Τσεχία, ξεχώρισε ως η μπύρα με τη λιγότερη μεταβολική επίδραση, παρότι η μελέτη δεν την κατέταξε ως πιο «υγιεινή» από το νερό. Παραμένει, ωστόσο, η προτιμότερη επιλογή μεταξύ των ποτών που εξετάστηκαν, όταν η κατανάλωση αφορά τακτική καθημερινή χρήση. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι ομάδες διατήρησαν το ίδιο διατροφικό και προπονητικό πρόγραμμα καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης, διασφαλίζοντας ότι οι μεταβολικές αλλαγές οφείλονταν αποκλειστικά στο ποτό που καταναλώθηκε.

- Advertisement -

Η μπύρα σιταριού και η μπύρα μείγματος, αν και απαλλαγμένες από αιθανόλη, μοιάζουν περισσότερο με ζαχαρούχα αναψυκτικά από μεταβολική άποψη. Αντίθετα, η pilsner χωρίς αλκοόλ αναδείχθηκε ως η πιο ισορροπημένη και ήπια επιλογή για τους καταναλωτές που επιθυμούν να απολαμβάνουν μπύρα καθημερινά, χωρίς να επιβαρύνουν ιδιαίτερα τον οργανισμό τους.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα