ΑρχικήΝέαΥγείαΟ απροσδόκητος παράγοντας που καθορίζει την επίδραση του χυμού πορτοκαλιού στο σώμα

Ο απροσδόκητος παράγοντας που καθορίζει την επίδραση του χυμού πορτοκαλιού στο σώμα

3 λεπτά ανάγνωσης

Πως εξηγείται η διαφοροποιημένη γενετική απόκριση

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Molecular Nutrition & Food Research έφερε στο φως μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση: Η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού μπορεί να ρυθμίσει χιλιάδες γονίδια που συνδέονται με τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και του μεταβολισμού, αλλά τα οφέλη αυτά διαφέρουν ανάλογα με το σωματικό βάρος του ατόμου.

- Advertisement -

Οι ερευνητές εξέτασαν πώς η χρόνια πρόσληψη χυμού πορτοκαλιού επηρεάζει το γονιδιακό προφίλ σε υγιείς ενήλικες και διαπίστωσαν ότι δύο άτομα πίνοντας την ίδια ποσότητα χυμού μπορεί να έχουν διαφορετικά μοριακά οφέλη με βάση τον Δείκτη Μάζας Σώματος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κρέμες νυκτός: Οι πολύ γνωστές μάρκες που κρύβουν σοβαρούς κινδύνους για την επιδερμίδα – Εργαστηριακό τεστ

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | «Πουλάμε σκ@@@ για φτωχούς», είπε στέλεχος κολοσσού τροφίμων και απολύθηκε!

Συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε πως σε ενήλικες με υπερβολικό βάρος, οι αλλαγές κυριαρχούσαν σε γονίδια που σχετίζονται με τις μεταβολικές οδούς των λιπιδίων, δηλαδή το μεταβολισμό του λίπους. Άλλες αναλύσεις σε υπέρβαρους και παχύσαρκους ενήλικες παρατήρησαν μικρή μείωση της συστολικής αρτηριακής πίεσης και αύξηση της καλής χοληστερόλης (HDL) μετά από καθημερινή κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού. Αντίθετα, σε ενήλικες με φυσιολογικό βάρος, οι αλλαγές μετατοπίστηκαν προς γονίδια που σχετίζονται με τις οδούς της φλεγμονής, υποδηλώνοντας ισχυρότερες επιδράσεις στη μείωση της φλεγμονής.

Η ανταπόκριση αυτή αποδίδεται σε φυσικές ενώσεις που βρίσκονται στα πορτοκάλια, κυρίως στην εσπεριδίνη, ένα φλαβονοειδές των εσπεριδοειδών, γνωστό για τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αποσύρεται κατεψυγμένο μπρόκολο από τα ψυγεία αλυσίδων σούπερ μάρκετ λόγω επικίνδυνου βακτηρίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένο βρεφικό γάλα: Στο φως τα «έγγραφα της ντροπής» για την κακή λειτουργία της ByHeart – Φόβοι για διεθνή διασπορά του κινδύνου

Άλλες μελέτες υποστηρίζουν τον ρόλο του χυμού πορτοκαλιού σε μια συνολικά υγιεινή διατροφή, χωρίς να έχει αρνητική επίδραση στο συνολικό σωματικό βάρος των ενηλίκων. Επίσης, καταναλωτές χυμού πορτοκαλιού βρέθηκαν να έχουν χαμηλότερο ΔΜΣ και είναι λιγότερο πιθανό να είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι σε σύγκριση με αυτούς που δεν καταναλώνουν χυμό πορτοκαλιού. Ο χυμός πορτοκαλιού φαίνεται ότι συμβάλλει σε πιο πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά δίαιτες και στην πρόσληψη βασικών θρεπτικών συστατικών και βιοδραστικών φλαβονοειδών.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα