ΑρχικήΝέαΥγείαΝέα αισιόδοξη μελέτη: Τα φάρμακα GLP-1 προστατεύουν τη καρδιά

Νέα αισιόδοξη μελέτη: Τα φάρμακα GLP-1 προστατεύουν τη καρδιά

3 λεπτά ανάγνωσης

Αναλυτική σύγκριση δείχνει μικρές διαφορές μεταξύ των φαρμάκων για τον διαβήτη σεμαγλουτίδη και τιρζεπατίδη στην καρδιαγγειακή προστασία

Μια νέα, εκτεταμένη μελέτη πραγματικών δεδομένων φέρνει στο φως ισχυρά στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι οι δύο δημοφιλέστεροι φαρμακευτικοί παράγοντες για τον διαβήτη τύπου 2, η τιρζεπατίδη (Mounjaro, Zepbound) και η σεμαγλουτίδη (Ozempic, Wegovy), παρέχουν σημαντική και πρώιμη καρδιαγγειακή προστασία. Η ανάλυση, που βασίστηκε σε δεδομένα της κλινικής πράξης, αποκαλύπτει ότι και τα δύο φάρμακα μειώνουν δραστικά τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου και θανάτου σε ενήλικες με διαβήτη τύπου 2.

- Advertisement -

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από ομάδα του Mass General Brigham και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Medicine, είχε ως στόχο να απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα εάν η τιρζεπατίδη, μια ευρέως χρησιμοποιούμενη θεραπεία, προσφέρει παρόμοια προστασία με τη σεμαγλουτίδη, για την οποία υπήρχαν ήδη στοιχεία.

Για να διερευνήσουν το ζήτημα, οι ερευνητές εξέτασαν εθνικά δεδομένα ασφαλιστικών απαιτήσεων και συνέκριναν τα καρδιαγγειακά αποτελέσματα σχεδόν ενός εκατομμυρίου ενηλίκων που χρησιμοποιούσαν είτε τιρζεπατίδη, είτε σεμαγλουτίδη, είτε άλλες καθιερωμένες θεραπείες για τον διαβήτη τύπου 2.

- Advertisement -

Όπως εξήγησε ο πρώτος συγγραφέας Νιλς Κρούγκερ, η χρήση δεδομένων που έχουν δημιουργηθεί στην κλινική πράξη επιτρέπει την αντιμετώπιση ενός ευρέος φάσματος κλινικά σχετικών ερωτημάτων με αποτελεσματικότητα στον χρόνο και τους πόρους. Επιπλέον, προσφέρει τη δυνατότητα μελέτης ασθενών που αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της καθημερινής κλινικής φροντίδας, σε αντίθεση με τους αυστηρά επιλεγμένους συμμετέχοντες των τυπικών τυχαιοποιημένων πειραμάτων.

Τα αποτελέσματα έδειξαν μετρήσιμα καρδιαγγειακά οφέλη σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 που διέτρεχαν υψηλότερο κίνδυνο για καρδιολογικές επιπλοκές. Συγκριτικά με τη σιταγλιπτίνη, ένα φάρμακο για τον διαβήτη με γνωστή ουδέτερη επίδραση στα καρδιαγγειακά αποτελέσματα, η σεμαγλουτίδη μείωσε τον συνδυασμένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου κατά δεκαοκτώ τοις εκατό. Αντίστοιχα, η τιρζεπατίδη μείωσε τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου και θανάτου κατά δεκατρία τοις εκατό σε σύγκριση με τη δουλαγλουτίδη, έναν άλλο αγωνιστή υποδοχέα GLP-1.

Ενώ οι κατασκευαστές των φαρμάκων είχαν προβάλει ισχυρισμούς ότι η δική τους αγωγή μείωνε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο πολύ πιο αποτελεσματικά από την ανταγωνιστική, η παρούσα μελέτη διαπίστωσε μονάχα μικρές διαφορές μεταξύ της τιρζεπατίδης και της σεμαγλουτίδης όσον αφορά την καρδιαγγειακή προστασία.

«Και τα δύο φάρμακα δείχνουν ισχυρά καρδιοπροστατευτικά αποτελέσματα» δήλωσε ο Κρούγκερ. «Τα δεδομένα μας υποδεικνύουν επίσης ότι αυτά τα οφέλη εμφανίζονται νωρίς, γεγονός που σημαίνει ότι οι προστατευτικοί τους μηχανισμοί ξεπερνούν την απώλεια βάρους και είναι ανεξάρτητοι από αυτήν».

Οι ερευνητές υπογράμμισαν ότι και οι δύο ουσίες παρέχουν σημαντικό προστατευτικό όφελος και θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στην κλινική καρδιαγγειακή πρακτική. Πρόσθεσαν πως η διαφάνεια στις επιστημονικές πρακτικές τους, συμπεριλαμβανομένης της προ-καταχώρισης ενός δημόσιου πρωτοκόλλου και του κοινόχρηστου αναλυτικού κώδικα, έχει σχεδιαστεί για την υποστήριξη της επιστημονικής συζήτησης.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα