ΑρχικήΝέαΥγείαΗ ζάχαρη στο σάλιο τροφοδοτεί την τερηδόνα στους διαβητικούς

Η ζάχαρη στο σάλιο τροφοδοτεί την τερηδόνα στους διαβητικούς

2 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη ανακαλύπτει τον μηχανισμό μετανάστευσης γλυκόζης και φρουκτόζης που αλλάζει το στοματικό μικροβίωμα

Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Οσάκα ρίχνει φως στον ακριβή λόγο για τον οποίο οι ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 εμφανίζουν συχνότερα τερηδόνα. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Microbiome, αποδεικνύει ότι η αυξημένη γλυκόζη στο αίμα (υπεργλυκαιμία) οδηγεί στη μετανάστευση των σακχάρων από το αίμα στο σάλιο, τροφοδοτώντας άμεσα τα βακτήρια που προκαλούν τερηδόνα.

- Advertisement -

Οι ερευνητές ανέπτυξαν μια καινοτόμο μέθοδο για τη μέτρηση των μεταβολιτών στο σάλιο που παράγεται από τους αδένες, εξασφαλίζοντας ακέραια τα μεταβολικά προφίλ πριν αυτά αλλοιωθούν από το στοματικό μικροβίωμα. Συγκρίνοντας δείγματα σάλιου και πλάσματος από διαβητικούς και υγιείς ενήλικες, διαπίστωσαν ότι η υπεργλυκαιμία προκαλεί τη μεταφορά φρουκτόζης και γλυκόζης από το πλάσμα στο σάλιο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μπουκάλια νερού: Ακόμη μία ανάκληση δείχνει συστηματικά προβλήματα ποιότητας και ασφάλειας [ΦΩΤΟ]

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ελλάδα: Ανατρέπεται το τοπίο στην αρτοποιία, με μια επικείμενη στρατηγική συμμαχία

Αυτή η αύξηση των σακχάρων στο σάλιο λειτουργεί ως καύσιμο για αλλαγές στο μικροβίωμα του στόματος. Ενισχύονται τα τερηδονογόνα βακτήρια, όπως ο Streptococcus mutans, ενώ μειώνεται η αφθονία των βακτηρίων που σχετίζονται με την υγεία, όπως ο Streptococcus sanguinis.

Αυτή η μετατόπιση του μικροβιακού πληθυσμού αυξάνει την παραγωγή οξέος (γλυκόλυση) στο στόμα, η οποία διαβρώνει το σμάλτο των δοντιών. Με αυτόν τον τρόπο, εξηγείται η ισχυρή σύνδεση μεταξύ του διαβήτη και της τερηδόνας. Οι συγγραφείς της μελέτης τόνισαν ότι η βελτιωμένη γλυκαιμική ρύθμιση μειώνει αυτή τη μεταφορά σακχάρων από το πλάσμα στο σάλιο, ιδίως της φρουκτόζης. Αυτό πρακτικά αντιστρέφει τη μικροβιακή ανισορροπία και μειώνει τον κίνδυνο τερηδόνας. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι ο αποτελεσματικός έλεγχος του σακχάρου στο αίμα αποτελεί μία αποτελεσματική στρατηγική όχι μόνο για την αντιμετώπιση της περιοδοντικής νόσου, αλλά και για τη μείωση του κινδύνου τερηδόνας στους ασθενείς με διαβήτη τύπου 2.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα