ΑρχικήΝέαΥγείαΗ υπερκατανάλωση αλατιού είναι «σημαντικός παράγοντας» στη πρόωρη εμφάνιση Alzheimer!

Η υπερκατανάλωση αλατιού είναι «σημαντικός παράγοντας» στη πρόωρη εμφάνιση Alzheimer!

4 λεπτά ανάγνωσης

Σε μελέτη διαπιστώθηκε, επίσης, ότι η γνωστική ικανότητα βελτιώνεται σε μεγαλύτερη ηλικία με την κατανάλωση κόκκινου κρασιού και τυριού.

Η κατανάλωση τυριού, ενός ποτηριού κόκκινου κρασιού καθημερινά και αρνιού μια φορά την εβδομάδα μπορεί να αποτρέψει τη νόσο Αλτσχάιμερ ακόμη και σε προχωρημένη ηλικία, όπως έδειξε μια μελέτη, της οποίας τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο Journal of Alzheimer’s Disease.

- Advertisement -

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί ο κίνδυνος άνοιας είναι η διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής και η κατανάλωση ορισμένων τροφών που αυξάνουν τα επίπεδα των πρωτεϊνών στον εγκέφαλο για την προστασία του από τις βλάβες.

Όμως το πολύ αλάτι βρέθηκε να είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στην εξασθένιση της γνωστικής λειτουργίας, αν ήδη υπάρχει κίνδυνος. Σύμφωνα με την πρώτη στο είδος της μελέτη, η γνωστική ικανότητα μπορεί να βελτιωθεί σε μεγαλύτερη ηλικία με την απόλαυση του κόκκινου κρασιού, του τυριού και ενός εβδομαδιαίου γεύματος με αρνί.

- Advertisement -

Η ομάδα του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αϊόβα ανέλυσε σχεδόν 1.800 Βρετανούς ηλικίας 46 έως 77 ετών, συγκρίνοντας τη διατροφή τους με την ικανότητά τους να σκέφτονται γρήγορα και με ακρίβεια σε μια δεκαετία. Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν σχετικά με την πρόσληψη φρέσκων φρούτων, αποξηραμένων φρούτων, ωμών λαχανικών και σαλάτας, μαγειρεμένων λαχανικών, λιπαρών ψαριών, άπαχων ψαριών, επεξεργασμένου κρέατος, πουλερικών, μοσχαριού, αρνιού, χοιρινού, τυριού, ψωμιού, δημητριακών, τσαγιού και καφέ, μπύρας, μηλίτη, κόκκινου και λευκού κρασιού καθώς και οινοπνευματωδών ποτών.

Συμπλήρωσαν επίσης ένα τεστ νοημοσύνης (FIT) ως μέρος του ερωτηματολογίου οθόνης αφής που συντάχθηκε μεταξύ 2006 και 2010 και στη συνέχεια σε δύο αξιολογήσεις παρακολούθησης από το 2012 – 2013 και ξανά μεταξύ 2015 – 2016. Το τεστ παρέχει ένα εργαλείο της ικανότητας ενός ατόμου να “σκέφτεται εν κινήσει”.

Τα τρόφιμα που ξεχώρισαν και ο “ένοχος”

Το τυρί, μακράν του δεύτερου, αποδείχθηκε ότι είναι η πιο χρήσιμη τροφή έναντι των γνωστικών προβλημάτων που σχετίζονται με την ηλικία, ακόμη και σε προχωρημένη ηλικία. Η καθημερινή κατανάλωση ενός ποτηριού αλκοόλ, ιδίως κόκκινου κρασιού, και ένα εβδομαδιαίο γεύμα με αρνί, αλλά όχι με άλλα κόκκινα κρέατα, βρέθηκαν να βελτιώνουν τη μακροπρόθεσμη γνωστική ικανότητα.

Τα υψηλά επίπεδα αλατιού βρέθηκαν να είναι ο μεγαλύτερος “ένοχος”, με τα άτομα που κινδυνεύουν από τη νόσο Αλτσχάιμερ να προειδοποιούνται να προσέχουν την κατανάλωσή του για να αποφύγουν τα γνωστικά προβλήματα με την πάροδο του χρόνου.

Ο Δρ. Auriel Willette, επίκουρος καθηγητής στην Επιστήμη Τροφίμων και Ανθρώπινης Διατροφής, δήλωσε: «Με εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός ότι τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι η υπεύθυνη κατανάλωση τυριού και η καθημερινή κατανάλωση ενός ποτηριού κόκκινου κρασιού δεν μας βοηθούν μόνο να αντιμετωπίσουμε την πανδημία COVID-19, αλλά ίσως και να αντιμετωπίσουμε μια όλο και πιο πολύπλοκη ασθένεια που δεν φαίνεται να επιβραδύνει ποτέ.

Ο υποψήφιος διδάκτωρ νευροεπιστήμης Brandon Klinedinst πρόσθεσε: «Ανάλογα με τους γενετικούς παράγοντες που φέρει κανείς, ορισμένα άτομα φαίνεται να προστατεύονται περισσότερο από τις επιπτώσεις της νόσου Αλτσχάιμερ, ενώ άλλα φαίνεται να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο. Με βάση αυτά, πιστεύω ότι οι σωστές διατροφικές επιλογές μπορούν να αποτρέψουν την ασθένεια και τη γνωστική εξασθένιση συνολικά».

Η βάση δεδομένων είναι παγκοσμίως προσβάσιμη σε εγκεκριμένους ερευνητές που διεξάγουν ζωτικής σημασίας έρευνα για τις πιο κοινές και απειλητικές για τη ζωή ασθένειες στον κόσμο. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι το τυρί με χαμηλά λιπαρά, όπως η μοτσαρέλα, και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι είναι τα πιο ευεργετικά για τη γνωστική υγεία, ενώ η κρέμα γάλακτος, το τσένταρ και το επεξεργασμένο τυρί είναι από τα λιγότερο οφέλιμα για την εγκεφαλική ισχύ.


Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα