ΑρχικήΝέαΥγείαΗ λεπτή γραμμή των ωμέγα 3: Όφελος ή κίνδυνος για την καρδιά;

Η λεπτή γραμμή των ωμέγα 3: Όφελος ή κίνδυνος για την καρδιά;

3 λεπτά ανάγνωσης

Nέες μελέτες αναδεικνύουν την κρίσιμη σημασία της δοσολογίας για τους ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια

Η διατροφική συμπλήρωση με ωμέγα 3 λιπαρά οξέα αποτελεί εδώ και χρόνια ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ζητήματα στην καρδιολογία. Ενώ για τη μείωση των τριγλυκεριδίων και την αντιφλεγμονώδη δράση τους η αξία τους είναι αναγνωρισμένη η επίδρασή τους στην καρδιά παραμένει υπό συνεχή επιστημονική εξέταση. Νέα δεδομένα από πρόσφατες έρευνες βοηθούν να ξεκαθαρίσει το τοπίο όσον αφορά τους ασθενείς με εγκατεστημένα καρδιακά νοσήματα.

- Advertisement -

Το όφελος για την καρδιακή ανεπάρκεια

Για τα άτομα που ήδη πάσχουν από καρδιακή ανεπάρκεια τα ευρήματα είναι σε μεγάλο βαθμό ενθαρρυντικά. Πολλαπλές αναλύσεις και κλινικές δοκιμές έχουν δείξει ότι η τακτική χρήση συμπληρωμάτων ιχθυελαίου μπορεί να είναι ευεργετική. Συγκεκριμένα σε ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια η λήψη ωμέγα 3 συσχετίστηκε με μειωμένη πιθανότητα θανάτου και λιγότερες εισαγωγές στο νοσοκομείο. Επιστημονικοί φορείς όπως η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρία θεωρούν μάλιστα τη χορήγηση αυτών των συμπληρωμάτων ως λογική επιλογή για τη δευτερογενή πρόληψη σε ασθενείς με μειωμένο κλάσμα εξώθησης. Η μείωση της θνητότητας φτάνει περίπου το εννέα τοις εκατό ποσοστό ιδιαίτερα σημαντικό για μια τόσο σοβαρή πάθηση.

Ο παράγοντας της κολπικής μαρμαρυγής

Ωστόσο ο ίδιος οφέλιμος παράγοντας ενέχει και έναν κίνδυνο ο οποίος φαίνεται να εξαρτάται από τη δοσολογία. Η μελέτη VITAL Rhythm η οποία εξέτασε τη χορήγηση ωμέγα 3 σε υγιείς ενήλικες για την πρωτογενή πρόληψη της κολπικής μαρμαρυγής δεν κατέδειξε σημαντική διαφορά στον κίνδυνο εμφάνισης αρρυθμίας με τη χρήση της συνήθους δόσης του ενός γραμμαρίου ημερησίως.

- Advertisement -

Παρόλα αυτά όταν οι ερευνητές εξέτασαν συνολικά τα δεδομένα από διαφορετικές μελέτες διαπίστωσαν ότι η υψηλή δοσολογία ωμέγα 3 λιπαρών οξέων δηλαδή δόσεις άνω του ενός γραμμαρίου την ημέρα συσχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης κολπικής μαρμαρυγής. Για κάθε επιπλέον γραμμάριο στην ημερήσια δόση παρατηρήθηκε μια μικρή αλλά στατιστικά σημαντική αύξηση στην πιθανότητα αυτής της αρρυθμίας.

Η τελική σύσταση των ειδικών

Το κεντρικό συμπέρασμα είναι πως η χρήση των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων στην καρδιολογία δεν είναι μια ενιαία υπόθεση. Για τους ανθρώπους που δεν έχουν εγκατεστημένη καρδιακή νόσο η λήψη συμπληρωμάτων για την πρωτογενή πρόληψη μπορεί να μην προσφέρει τα αναμενόμενα οφέλη ενώ ενέχει τον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής σε υψηλές δόσεις. Αντίθετα για τους ασθενείς που αντιμετωπίζουν καρδιακή ανεπάρκεια ή έχουν ιστορικό καρδιαγγειακών επεισοδίων η θετική επίδραση των ωμέγα 3 υπερτερεί των πιθανών κινδύνων. Σε κάθε περίπτωση η δοσολογία και η συνέχιση της αγωγής θα πρέπει να αποφασίζεται αυστηρά από τον θεράποντα ιατρό.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα