ΑρχικήΝέαΥγείαΓιατί η καθιστική ζωή στην εγκυμοσύνη είναι πιο επικίνδυνη από ό,τι νομίζαμε

Γιατί η καθιστική ζωή στην εγκυμοσύνη είναι πιο επικίνδυνη από ό,τι νομίζαμε

3 λεπτά ανάγνωσης

Ακόμα και ήπια κίνηση μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη κύησης, πρόωρου τοκετού και υπέρτασης

Περίπου μία στις πέντε εγκυμοσύνες αντιμετωπίζει επιπλοκές όπως πρόωρο τοκετό, διαβήτη κύησης, βρέφη μικρά για την ηλικία κύησης και διαταραχές αρτηριακής πίεσης. Αυτές οι επιπλοκές συνδέονται με μακροπρόθεσμους κινδύνους καρδιαγγειακής νόσου, διαβήτη και παχυσαρκίας τόσο για τη μητέρα όσο και για το παιδί. Ενώ η άσκηση είναι ήδη γνωστό ότι μειώνει ορισμένους από αυτούς τους κινδύνους, σχετικά λίγη έρευνα είχε εστιάσει στις επιπτώσεις της παρατεταμένης ακινησίας και των ήπιων καθημερινών δραστηριοτήτων. Νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Medical Association από την επιδημιολόγο Bethany Barone Gibbs του Πανεπιστημίου Δυτικής Βιρτζίνια αναλύει ακριβώς αυτή τη σχέση.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τηλεκοντρόλ στο ψυγείο: Ένα ασυνήθιστο σημάδι άνοιας που οι περισσότεροι δεν αναγνωρίζουν

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ιχθυέλαιο: Νέα έρευνα εξηγεί γιατί τα ωμέγα-3 μπορεί να βοηθούν και σε ασθενείς που δεν είναι παχύσαρκοι

- Advertisement -

Καθιστική συμπεριφορά 10 ή περισσότερων ωρών ημερησίως διπλασίασε τον κίνδυνο επιπλοκών σε σύγκριση με περίπου επτά ώρες, ενώ επτά ώρες ήπιας κίνησης ή υψηλότερος αριθμός βημάτων ημερησίως μείωσε περαιτέρω τον κίνδυνο, ιδιαίτερα για διαταραχές αρτηριακής πίεσης. Αυτά τα ευρήματα είναι σημαντικά γιατί διαφοροποιούν δύο πράγματα που συχνά συγχέονται. Η μείωση του χρόνου καθιστικής ζωής και η αύξηση της έντονης άσκησης δεν είναι το ίδιο πράγμα και δεν έχουν τα ίδια αποτελέσματα.

Γιατί η ήπια κίνηση κάνει τη διαφορά

Η έρευνα έδειξε ότι ακόμα και ήπιες καθημερινές δραστηριότητες όπως το να στέκεστε όρθια, το αργό περπάτημα και οι δουλειές του σπιτιού συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο επιπλοκών κύησης. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για έγκυες που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ασκηθούν εντατικά, καθώς υποδηλώνει ότι ο στόχος δεν είναι απαραίτητα η γυμναστική αλλά η αποφυγή της παρατεταμένης ακινησίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποια λιπαρά τρόφιμα μειώνουν την αρτηριακή πίεση και ποια την ανεβάζουν

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | EFSA: Ασφαλής για συσκευασίες τροφίμων η νέα ουσία σταθεροποίησης πολυπροπυλενίου με τέσσερις συγκεκριμένες προϋποθέσεις

Η σχέση μεταξύ καθιστικής ζωής και επιπλοκών κύησης εξηγείται από πολλούς βιολογικούς μηχανισμούς. Η παρατεταμένη ακινησία επιβραδύνει την κυκλοφορία του αίματος, αυξάνει τον κίνδυνο θρόμβωσης, επιδεινώνει τη ρύθμιση του σακχάρου αίματος και επηρεάζει αρνητικά την αρτηριακή πίεση. Η κίνηση, ακόμα και σε ήπιο επίπεδο, βελτιώνει τη ροή αίματος στον πλακούντα, βοηθά στον έλεγχο του σακχάρου και στηρίζει την καρδιαγγειακή λειτουργία. Μελέτη του 2025 που δημοσιεύτηκε στο National Geographic ανέφερε ότι ακόμα και έντονη άσκηση στο 90% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας δεν έδειξε ενδείξεις βλάβης στο έμβρυο, αναιρώντας έναν από τους πιο διαδεδομένους μύθους για την εγκυμοσύνη και τη γυμναστική.

Τι συνιστούν οι κατευθυντήριες οδηγίες

Το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων-Γυναικολόγων συνιστά 150 λεπτά μέτριας άσκησης εβδομαδιαίως κατά την εγκυμοσύνη, κατανεμημένα σε αρκετές ημέρες. Αερόβια άσκηση 35 έως 90 λεπτών τρεις έως τέσσερις φορές εβδομαδιαίως δεν συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου τοκετού και μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη κύησης και υπερτασικών διαταραχών. Για έγκυες με ιατρικές ή μαιευτικές επιπλοκές, απαιτείται εξατομικευμένη αξιολόγηση από τον γιατρό πριν από οποιαδήποτε σύσταση για σωματική δραστηριότητα.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα