ΑρχικήΝέαΥγείαΑναιμία στην εγκυμοσύνη: Σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας στο νεογνό

Αναιμία στην εγκυμοσύνη: Σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας στο νεογνό

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη συνδέει την πρώιμη μητρική αναιμία με αυξημένες πιθανότητες συγγενών καρδιοπαθειών στα παιδιά.

Η αναιμία κατά την έναρξη της εγκυμοσύνης ενδέχεται να έχει σοβαρές συνέπειες για την καρδιακή υγεία του αγέννητου παιδιού, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο BJOG: An International Journal of Obstetrics & Gynaecology. Η μελέτη αναδεικνύει την ανάγκη για συστηματικό έλεγχο και διατροφική ενίσχυση των εγκύων ήδη από την αρχή της κύησης.

- Advertisement -

Η έρευνα ανέλυσε τα ιατρικά αρχεία 2.776 γυναικών που είχαν φέρει στον κόσμο παιδί με συγγενή καρδιοπάθεια και τα συνέκρινε με 13.880 περιπτώσεις γυναικών των οποίων τα παιδιά γεννήθηκαν χωρίς τέτοιες παθήσεις. Από τα ευρήματα προέκυψε ότι το 4,4% των παιδιών με καρδιακή ανωμαλία είχαν μητέρα με αναιμία, έναντι 2,8% στην ομάδα ελέγχου.

Μετά την προσαρμογή για άλλους πιθανούς παράγοντες κινδύνου, οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι οι αναιμικές μητέρες είχαν 47% περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν παιδί με καρδιακό ελάττωμα.

- Advertisement -

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δρ Duncan B. Sparrow από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης ανέφερε πως η σύνδεση της μητρικής αναιμίας με τις συγγενείς καρδιοπάθειες δεν αποτελεί απλώς θεωρητικό κίνδυνο, αλλά αποτυπώνεται πλέον σε πραγματικές, κλινικά τεκμηριωμένες περιπτώσεις.

Η κυρίαρχη αιτία της αναιμίας στην εγκυμοσύνη είναι η ανεπάρκεια σιδήρου. Με βάση τα ευρήματα της μελέτης, οι ερευνητές προτείνουν την ευρεία χορήγηση σιδηρούχων συμπληρωμάτων τόσο σε γυναίκες που σχεδιάζουν να μείνουν έγκυες όσο και κατά τη διάρκεια της κύησης, ως προληπτικό μέτρο κατά των συγγενών καρδιοπαθειών.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα