ΑρχικήΝέαΒιώσιμο υποκατάστατο του φοινικελαίου από μικροφύκη

Βιώσιμο υποκατάστατο του φοινικελαίου από μικροφύκη

3 λεπτά ανάγνωσης

Μια ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Nanyang (NTU) στη Σιγκαπούρη, έχει αναπτύξει μια μέθοδο για την αποτελεσματική παραγωγή και εξαγωγή φυτικών ελαίων από ένα είδος κοινών μικροφυκών.

Καθώς τα έλαια που παράγονται από τα μικροφύκη είναι βρώσιμα και έχουν ανώτερες ιδιότητες από αυτά που βρίσκονται στο φοινικέλαιο, η πρόσφατα ανακαλυφθείσα μέθοδος θα χρησίμευε ως μια πιο υγιεινή και πιο πράσινη εναλλακτική λύση στο φοινικέλαιο, σύμφωνα με την ερευνητική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Applied Phycology.

- Advertisement -

Σε σύγκριση με το φοινικέλαιο, το έλαιο που προέρχεται από τα μικροφύκη περιέχει περισσότερα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων «κακής» χοληστερόλης στο αίμα και να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου, όπως αναφέρει η μελέτη. Το έλαιο από μικροφύκη, που αναπτύχθηκε από τους επιστήμονες στη Σιγκαπούρη, σε συνεργασία με επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Μαλαισίας, λέγεται επίσης ότι περιέχει λιγότερα κορεσμένα λιπαρά οξέα.

Το φοινικέλαιο είναι το πιο ευρέως καταναλισκόμενο φυτικό έλαιο στον πλανήτη, που βρίσκεται σε πολλά συσκευασμένα προϊόντα που πωλούνται στο σούπερ μάρκετ. Ενώ το φοινικέλαιο είναι η πιο αποτελεσματική πηγή φυτικού ελαίου, η ταχεία επέκτασή του απειλεί μερικά από τα πιο σημαντικά και ευαίσθητα ενδιαιτήματα του πλανήτη. Η καινοτομία του ελαίου μικροφυκών θα μπορούσε να αποτελέσει μια πιθανή εναλλακτική λύση, που μπορεί να σταματήσει αυτη τη ζημιά.

- Advertisement -

«Η ανάπτυξη αυτών των φυτικών ελαίων από φύκη είναι ένας ακόμη θρίαμβος για τη NTU Singapore, καθώς αναζητούμε επιτυχημένους τρόπους αντιμετώπισης προβλημάτων στην αλυσίδα αγροδιατροφικής τεχνολογίας, ειδικά εκείνων που έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον», δήλωσε ο καθηγητής William Chen, Διευθυντής του Προγράμματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (FST) της NTU και επικεφαλής του έργου. “Η αποκάλυψη αυτού, ως πιθανής ανθρώπινης πηγής τροφής, είναι μια ευκαιρία να μειωθεί ο αντίκτυπος της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων στον πλανήτη μας”.

Εκτός από το να χρησιμεύσει ως μια πιο πράσινη εναλλακτική λύση στην καλλιέργεια φοινίκων για φυτικά έλαια ή λίπος, η τεχνική που αναπτύχθηκε από το NTU έχει επίσης τη δυνατότητα να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου καθώς και της σπατάλης τροφίμων.

Οι επιστήμονες λένε ότι όταν κλιμακωθεί, η παραγωγή φυτικών ελαίων με φυσικό ηλιακό φως, αντί για το υπεριώδες, θα βοηθούσε στην απομάκρυνση του διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, μετατρέποντάς το σε βιομάζα και οξυγόνο μέσω φωτοσύνθεσης. Καθώς τα μικροφύκη μεγαλώνουν, αλλάζει το διοξείδιο του άνθρακα στη βιομάζα με σχετικά γρήγορους ρυθμούς.

Σε μια ξεχωριστή μελέτη, οι επιστήμονες στο πρόγραμμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του NTU έχουν επίσης αναπτύξει μια διαδικασία για την παραγωγή του βασικού συστατικού αντίδρασης που απαιτείται για την καλλιέργεια του ελαίου μικροφυκών, δηλαδή του πυρουβικού οξέος. Αυτό γίνεται με τη ζύμωση προϊόντων οργανικών αποβλήτων, όπως υπολείμματα σόγιας και φλούδες φρούτων, τα οποία όχι μόνο θα μειώσουν το κόστος παραγωγής, αλλά θα βοηθήσουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

«Βασιζόμαστε σε μία από τις βασικές διαδικασίες της φύσης, τη ζύμωση, για να μετατρέψουμε τη οργανική ύλη σε λύσεις πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την καλλιέργεια φυκών, γεγονός που όχι μόνο μειώνει την εξάρτησή μας από το φοινικέλαιο, αλλά κρατά τον άνθρακα μακριά από την ατμόσφαιρα», πρόσθεσε ο καθηγητής Chen.

Οι επιστήμονες θα εργαστούν για τη βελτιστοποίηση των μεθόδων εξαγωγής τους για τη βελτίωση της απόδοσης και της ποιότητας. Η ερευνητική ομάδα έχει λάβει ενδιαφέρον από διάφορους εταίρους τροφίμων και ποτών και μπορεί να εξετάσει τη δυνατότητα κλιμάκωσης των δραστηριοτήτων της και τη συνέχισης της έρευνας.

Πηγή: New Food

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα