ΑρχικήΝέαΤυρί και κρασί: ο συνδυασμός που «αγαπά» τον εγκέφαλο

Τυρί και κρασί: ο συνδυασμός που «αγαπά» τον εγκέφαλο

cibum team

Τυρί και κρασί: ο συνδυασμός που κερδίζει για καλύτερη νοητική λειτουργία.

Σύμφωνα με μελέτη owa State University σε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Alzheimer Disease, τα τρόφιμα που τρώμε μπορεί να έχουν άμεσο αντίκτυπο στη γνωστική μας οξύτητα.

- Advertisement -

Η μελέτη καθοδηγήθηκε από τον επικεφαλής ερευνητή, Auriel Willette, επίκουρο καθηγητή Επιστήμης Τροφίμων και Ανθρώπινης Διατροφής, και τον Brandon Kinedinst, υποψήφιο διδάκτορα Νευροεπιστήμης που εργάζεται στο τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Ανθρώπινης Διατροφής στο Iowa State. Η μελέτη είναι μια πρώτη ανάλυση μεγάλης κλίμακας που συνδέει συγκεκριμένα τρόφιμα με τη γνωστική εκφύλιστική πάθηση.

Οι Willette, Klinesinst και η ομάδα τους ανέλυσαν δεδομένα που συλλέχθηκαν από 1.787 ενήλικες (από 46 έως 77 ετών), σε τρεις περιόδους: από το 2006 έως το 2010, από το 2012 έως το 2013 και από το 2015 έως το 2016.

- Advertisement -

Και στα τρία στάδια οι συμμετέχοντες έτρωγαν και έπιναν μία ευρύτατη ποικιλία φαγητών και ποτών: φρέσκα και ξερά φρούτα, ωμά λαχανικά, σαλάτες, μαγειρεμένα λαχανικά, λιπαρά και άπαχα ψάρια, αλλαντικά, πουλερικά, μοσχάρι, αρνί, χοιρινό, τυριά, ψωμί, δημητριακά, τσάι, καφές, μπύρα, μηλίτη, κόκκινο και λευκό κρασί, αφρώδη οίνο και αποστάγματα. 

Τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα ήταν αυτά που σχετίζονται με τα τυριά. Σε όλους τους συνδυασμούς με άλλα τρόφιμα και ποτά βρέθηκε ότι ο εκφυλισμός των εγκεφαλικών κυττάρων ήταν σαφέστατα πιο επιβραδυμένος.

Επίσης όσοι συνόδευαν το καθημερινό τους γεύμα με ένα ποτήρι κόκκινο κρασί είδαν παρόμοια αποτελέσματα.

Αντίθετα η κατάχρηση στο αλάτι έδειξε τα αντίθετα αποτελέσματα και έδειξε ότι αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης κάποιας νοητικής νόσου.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα