ΑρχικήΕπιστήμηΕπιστήμονες "ξεκλείδωσαν" τα μπιζέλια για να παράγουν καλύτερες ποικιλίες

Επιστήμονες “ξεκλείδωσαν” τα μπιζέλια για να παράγουν καλύτερες ποικιλίες

2 λεπτά ανάγνωσης

Η αποκωδικοποίηση της γενετικής σύνθεσης των μπιζελιών είναι ζωτικής σημασίας για την επιτάχυνση της ανάπτυξης βελτιωμένων ποικιλιών.

Μια ομάδα διεθνών ερευνητών παρακολούθησε την βιολογική εξέλιξη των μπιζελιών και εντόπισε τα χαρακτηριστικά που μπορούν να αξιοποιηθούν για την αναπαραγωγή καλύτερων ποικιλιών. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο Nature Genetics .

- Advertisement -

Σύμφωνα με τα αρχεία του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών, ο αρακάς είναι το τέταρτο πιο παραγόμενο όσπριο παγκοσμίως. Πέρα από το ότι είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, αμύλου, φυτικών ινών και μετάλλων, τα μπιζέλια έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα οικολογικής βιωσιμότητας λόγω της βιολογικής ικανότητας δέσμευσης του αζώτου. Έτσι, η αποκωδικοποίηση της γενετικής σύνθεσης των μπιζελιών είναι ζωτικής σημασίας για την επιτάχυνση της ανάπτυξης βελτιωμένων ποικιλιών.

«Τις τελευταίες δεκαετίες, η τεχνολογία αλληλούχισης επόμενης γενιάς διευκόλυνε σε μεγάλο βαθμό τις μελέτες γονιδιωματικής των καλλιεργειών που οδηγούν σε καλύτερη κατανόηση της αρχιτεκτονικής του γονιδιώματος», εξήγησε ο καθηγητής Rajeev Varshney από το Food Futures Institute του Πανεπιστημίου Murdoch και ένας από τους επικεφαλής του έργου αυτής της μελέτης.

- Advertisement -

«Αυτή η μελέτη παρέχει μια βαθύτερη κατανόηση του αρακά και των γονιδίων που μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο στην προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη πιο ανθεκτικών στο κλίμα καλλιεργειών… Καλύπτει το κενό μεταξύ των προηγούμενων βασικών μοντέλων και της σύγχρονης γονιδιωματικής για να ενισχύσει την έρευνα και τη βελτίωση των καλλιεργειών για την μπιζέλια», πρόσθεσε ο καθηγητής Varshney.

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα