ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα μπαχαρικά καλύπτουν την έλλειψη αλατιού στο φαγητό - Νέα μελέτη

Τα μπαχαρικά καλύπτουν την έλλειψη αλατιού στο φαγητό – Νέα μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Μία νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference, και διεξήχθη από καθηγητές επιστήμης τροφίμων του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, δείχνει πως εάν οι ενήλικες άνω των 60 ετών προσθέσουν πικάντικο καρύκευμα σε ένα γεύμα με λίγο ή καθόλου αλάτι δεν θα καταλάβουν την έλλειψη αλατιού.

Στο πείραμα γεύσης, συμμετείχαν 39 υγιείς ενήλικες άνω των 60 ετών και εξετάστηκε η αντίληψη αλμυρότητας του φαγητού συγκρίνοντας τρεις διαφορετικές συνθέσεις πικάντικης σάλτσας σε πέντε διαφορετικές συγκεντρώσεις αλατιού.

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα της ανάλυσης έδειξαν ότι η προσθήκη καρυκευμάτων chipotle (μεξικάνικο καρύκευμα) σε λευκή σάλτσα δυσκόλεψε τους συμμετέχοντες να ξεχωρίσουν ποιο γεύμα είχε λίγο ή πολύ αλάτι. Αντίθετα, η προσθήκη βοτάνων, όπως φύλλα βασιλικού, σκόνη σκόρδου και χοντρό αλεσμένο πιπέρι, δεν ήταν τόσο αποτελεσματική, στο να μην φανούν τα φαγητά άνοστα.  Η έρευνα επισημαίνει τον σημαντικό ρόλο που θα μπορούσαν να διαδραματίσουν τα μπαχαρικά στη μείωση της πρόσληψης αλατιού για άτομα άνω των 60 ετών.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες τα αποτελέσματα της μελέτης είναι σημαντικά διότι η ικανότητα της γεύσης και της όσφρησης εξασθενεί με την ηλικία και η ασθενέστερη αντίληψη των αλμυρών γεύσεων μπορεί να αναγκάσει τους ηλικιωμένους να προσθέτουν περισσότερο αλάτι, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. 

- Advertisement -

Προηγούμενη έρευνα που εξέταζε την αντίληψη της αλμυρότητας σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας είχε την τάση να χρησιμοποιεί νερό ως μήτρα για πειράματα γεύσης αντί για πραγματικά προϊόντα διατροφής. Τώρα και για να δημιουργήσουν πιο ρεαλιστικά δεδομένα οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν μια σύνθεση λευκής σάλτσας που βρίσκεται συνήθως στα έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα με ζυμαρικά κοτόπουλου. 

 Εκτός από τη χορήγηση του γευστικού τεστ, οι ερευνητές εξέτασαν τους συμμετέχοντες σχετικά με τη στοματική και οσφρητική τους υγεία, τον αριθμό και τον τύπο των φαρμάκων που έπαιρναν και οποιεσδήποτε άλλες προϋπάρχουσες καταστάσεις που μπορεί να επηρεάσουν την αντίληψή τους για την αλμυρότητα του φαγητού. 

Η ανάλυσή έδειξε ότι υπήρχε θετική συσχέτιση μεταξύ της κακής στοματικής υγείας και του αριθμού των φαρμάκων που έπαιρνε κάθε συμμετέχων, κάτι που θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα της λιγότερης παραγωγής σάλιου. Ωστόσο, τα δεδομένα τους σχετικά με το εάν αυτή ήταν ή όχι η κύρια αιτία της μειωμένης αντίληψης για την αλμυρότητα του φαγητού δεν ήταν οριστικά. 

Πληροφορίες από WSU INSIDER

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα