ΑρχικήΝέαΣυναγερμός για τα ενεργειακά ποτά: Ανάκληση προϊόντος λόγω υπερβολικής καφεΐνης - Τα...

Συναγερμός για τα ενεργειακά ποτά: Ανάκληση προϊόντος λόγω υπερβολικής καφεΐνης – Τα επιστημονικά δεδομένα που προκαλούν ανησυχία

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτες αποκαλύπτουν τους κινδύνους της υπερκατανάλωσης ενεργειακών ποτών, ιδίως από νέους

Σε ανάκληση όλων των παρτίδων των ροφημάτων καφέ Java Monster French Vanilla και Mocha προχώρησε ο Ιταλικός Οργανισμός Υγείας, επικαλούμενος υπερβολική περιεκτικότητα σε καφεΐνη που φτάνει τα 300 mg ανά κουτί των 444 ml. Αν και τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν διανέμονται επίσημα στην Ιταλία, έχουν εισαχθεί μέσω εξειδικευμένων καταστημάτων, όπως η αλυσίδα ODStore, συμφερόντων της εταιρείας Sapori Artigianali Srl. Η ανακοίνωση συνιστά στους καταναλωτές να αποφεύγουν την κατανάλωση των συγκεκριμένων προϊόντων και να τα επιστρέψουν στο σημείο αγοράς για προληπτικούς λόγους.

- Advertisement -

Το περιστατικό εντάσσεται σε μια γενικότερη διεθνή ανησυχία γύρω από τα ενεργειακά ποτά. Τον Απρίλιο του 2025, το Βέλγιο απέσυρε από την αγορά το Monster M3 Energy, ενώ η Καναδική Υπηρεσία Ασφάλειας Τροφίμων (CFIA) έχει εκδώσει προειδοποιήσεις για πολλές μάρκες, ανάμεσά τους τα Bang, Celsius, 3D, Cocaine και άλλα, λόγω παραβίασης των ορίων καφεΐνης και ελλιπούς επισήμανσης. Τέλος, το 2023 η νορβηγική αρχή για την Ασφάλεια τροφίμων Mattilsynet προειδοποίησε τους καταναλωτές για τα ενεργειακά ποτά Prime Hydration και Prime Energy προέλευσης ΗΠΑ, τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα, τονίζοντας μάλιστα ότι «η πώληση των προϊόντων αυτών αντιβαίνει τους νορβηγικούς κανονισμούς» και συνεπώς απαγορεύεται η πώλησή τους.

Εγγραφείτε στο πρώτο ειδικό Σεμινάριο για την ορθή χρήση του όρου ”Μπορεί να περιέχει…” και άλλα περί αλλεργιογόνων στην Ελλάδα.

Η κατανάλωση ενεργειακών ποτών σχετίζεται ολοένα και περισσότερο με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία, ειδικά όταν πρόκειται για χρόνια χρήση από νέους. Μια πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου Curtin στην Αυστραλία, δημοσιευμένη στο περιοδικό Frontiers in Nutrition, αναδεικνύει τη βιολογική ζημιά που προκαλούν τα ενεργειακά ποτά στον αιματοεγκεφαλικό φραγμό (Blood Brain Barrier). Σε πειράματα με ποντίκια, η παρατεταμένη κατανάλωση ροφημάτων με καφεΐνη οδήγησε σε διάρρηξη του BBB, νευροφλεγμονή, υπόταση, υπεργλυκαιμία και φλεγμονώδεις αντιδράσεις του νευρικού συστήματος. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα έντονα σε ποτά χωρίς ζάχαρη. Ο 68χρονος Keiron Bartholomew, πατέρας νεαρού που αυτοκτόνησε το 2017 πάσχοντας από κατάθλιψη και καταναλώνοντας καθημερινά έως και 15 κουτιά ενεργειακών ποτών, ζητά την απαγόρευσή τους. Η τραγωδία της οικογένειάς του αποδίδεται εν μέρει στην ανεξέλεγκτη πρόσληψη καφεΐνης, φέρνοντας στο προσκήνιο τις ψυχικές και σωματικές επιπτώσεις της υπερκατανάλωσης.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα