ΑρχικήΝέαΠώς η διάταξη του μενού σε εστιατόρια μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση...

Πώς η διάταξη του μενού σε εστιατόρια μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η θέση των τροφίμων στο μενού και η διαθεσιμότητα επηρεάζουν τις διατροφικές επιλογές των εφήβων.

Η παιδική παχυσαρκία συνεχίζει να αυξάνεται, με τις κυβερνητικές δεσμεύσεις για τον περιορισμό της να μην αποδίδουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τα εστιατόρια αποτελούν σημαντικό κομμάτι των διατροφικών συνηθειών των εφήβων, καθώς περίπου το 20% των παιδιών καταναλώνει γεύματα εκτός σπιτιού τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

- Advertisement -

Μια νέα μελέτη έδειξε ότι η τοποθέτηση των πιο υγιεινών επιλογών στην κορυφή του μενού και η μείωση των διαθέσιμων ανθυγιεινών επιλογών μπορούν να επηρεάσουν θετικά τις διατροφικές αποφάσεις των εφήβων.

Η έρευνα που διεξήχθη από τα Πανεπιστήμια του Μπέρμιγχαμ και Aston και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Appetite, εξέτασε τη συμπεριφορά 432 εφήβων ηλικίας 13-17 ετών σε ένα διαδικτυακό πείραμα προσομοίωσης μενού εστιατορίου. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επιλέξουν ένα γεύμα από μενού που διέφεραν ως προς τη διάταξη και τη διαθεσιμότητα των θερμιδικών επιλογών.

- Advertisement -

Οι ερευνητές σχεδίασαν τέσσερα διαφορετικά είδη μενού:

  • Τυπικό μενού, χωρίς καμία παρέμβαση.
  • Μενού με λιγότερες ανθυγιεινές επιλογές.
  • Μενού όπου οι πιο υγιεινές επιλογές τοποθετούνται στην κορυφή.
  • Μενού που συνδύαζε τις δύο παρεμβάσεις.

Τα ευρήματα της μελέτης

Όταν τα γεύματα διατάχθηκαν από τη χαμηλότερη προς την υψηλότερη θερμιδική αξία, ο μέσος αριθμός θερμίδων μειώθηκε από 2099,78 kcal σε 1992,13 kcal Η μείωση των ανθυγιεινών επιλογών οδήγησε σε ακόμα χαμηλότερη πρόσληψη θερμίδων, από 2134,26 kcal σε 1956,18 kcal. Ο συνδυασμός και των δύο παρεμβάσεων είχε το μεγαλύτερο αντίκτυπο, μειώνοντας τις θερμίδες από 2173,60 kcal σε 1884,44 kcal.

Η παρέμβαση τοποθέτησης είχε τη μεγαλύτερη επίδραση στις επιλογές κύριων πιάτων, ενώ η μείωση της διαθεσιμότητας επηρέασε κυρίως τις επιλογές ορεκτικών. Καμία από τις παρεμβάσεις δεν φάνηκε να επηρεάζει σημαντικά την επιλογή επιδορπίων, γεγονός που μπορεί να υποδηλώνει ότι τα γλυκά είναι μια πιο συνειδητή και λιγότερο ευέλικτη διατροφική απόφαση.

Η Dr. Katie Edwards, ερευνήτρια ψυχολογίας και επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε ότι η εφηβεία είναι μια κρίσιμη περίοδος για τη διαμόρφωση διατροφικών συνηθειών, καθώς οι νέοι αρχίζουν να παίρνουν μόνοι τους αποφάσεις για τη διατροφή τους. Μέχρι τώρα, οι περισσότερες παρεμβάσεις επικεντρώνονταν στο σπίτι και το σχολείο, αφήνοντας ανεξερεύνητο τον ρόλο των εστιατορίων.

Οι ερευνητές ελπίζουν ότι αυτά τα δεδομένα θα ενθαρρύνουν τις επιχειρήσεις εστίασης να υιοθετήσουν πρακτικές που προωθούν τη δημόσια υγεία, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο παχυσαρκίας και σχετικών μεταβολικών νοσημάτων.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα