ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και Υγεία"Πόλεμος" επιστημόνων και βιομηχανίας συμπληρωμάτων για τα οφέλη ή μη, της βιταμίνης...

“Πόλεμος” επιστημόνων και βιομηχανίας συμπληρωμάτων για τα οφέλη ή μη, της βιταμίνης D

2 λεπτά ανάγνωσης

- Advertisement -

Τα οφέλη η μη, της βιταμίνης D3 έχουν προκαλέσει έντονη διαμάχη μεταξύ επιστημόνων και της βιομηχανίας συμπληρωμάτων διατροφής. Το θέμα προέκυψε μετά από αμερικανική μελέτη σε περισσότερους από 1.500 ενήλικες, η οποία έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συμπληρωματική βιταμίνη D3 για την υγεία των οστών μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματική όσο πιστεύεται ότι είναι. 

Σύμφωνα με το nutritioninsight, η μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Brigham and Women’s Hospital, υποστηρίζει ότι τα συμπεράσματα σχετικά με το εάν αυτά τα συμπληρώματα μειώνουν τα κατάγματα στον γενικό πληθυσμό ήταν ασυνεπή. «Συνολικά, τα αποτελέσματα από αυτή τη μεγάλη κλινική δοκιμή δεν υποστηρίζουν τη χρήση συμπληρωμάτων βιταμίνης D για τη μείωση των καταγμάτων σε γενικά υγιείς άνδρες και γυναίκες στις ΗΠΑ», λέει η
επικεφαλής συγγραφέας Meryl LeBoff, επικεφαλής του τμήματος ασβεστίου και οστών στο ενδοκρινικό τμήμα του Μπρίγκαμ. Οι αναλύσεις έδειξαν επίσης ότι δεν υπήρχαν επιδράσεις της συμπληρωματικής βιταμίνης D3 σε μείζονα οστεοπορωτικά κατάγματα, κατάγματα καρπού ή κατάγματα πυέλου.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ευρήματα δεν ισχύουν για ενήλικες με ανεπάρκεια βιταμίνης D ή χαμηλή οστική μάζα ή οστεοπόρωση, ισχυρισμό που διατύπωσαν και εκπρόσωποι της βιομηχανίας συμπληρωμάτων.

H Δρ Andrea Wong αντιπρόεδρος του CRN (εμπορική ένωση και ομάδα λόμπι που εκπροσωπεί προμηθευτές και κατασκευαστές συστατικών στη βιομηχανία συμπληρωμάτων διατροφής) αμφισβήτησε την επιλογή των συμμετεχόντων διευκρινίζοντας: «Η μελέτη επικεντρώθηκε μόνο σε γενικά υγιείς ενήλικες μέσης ηλικίας ή
μεγαλύτερης ηλικίας αντί για άτομα με ανεπάρκεια βιταμίνης D, χαμηλή οστική μάζα ή οστεοπόρωση που μπορεί να είναι πιο ευάλωτα σε κατάγματα και επωφελούνται από τα συμπληρώματα βιταμίνης D».

Η Wong πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες Διατροφικές Κατευθυντήριες Γραμμές η βιταμίνη D προσδιορίζεται ως «θρεπτικό συστατικό ανησυχίας για τη δημόσια υγεία. Το γεγονός παραμένει ότι η βιταμίνη D είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που υποστηρίζει πολλές βιολογικές λειτουργίες. Διατροφικές μελέτες έχουν επανειλημμένα δείξει ότι πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να μην λαμβάνουν επαρκή επίπεδα βιταμίνης D και μπορεί να χάνουν τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία. Η συμβουλή στους ανθρώπους να σταματήσουν να παίρνουν συμπληρώματα βιταμίνης D όταν οι φυσικές πηγές τροφίμων αυτού του θρεπτικού συστατικού είναι σπάνιες και η έκθεση στον ήλιο μπορεί να μην είναι εφικτή για εκείνους που είναι πιο ευάλωτοι, αποτελεί κακό στη δημόσια υγεία».

 

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα