ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΤα απορρίμματα από τα πακέτα delivery κυριαρχούν στα σκουπίδια των ωκεανών!

Τα απορρίμματα από τα πακέτα delivery κυριαρχούν στα σκουπίδια των ωκεανών!

2 λεπτά ανάγνωσης

Το 75% των απορριμμάτων στις θάλασσες του πλανήτη οφείλεται σε μόλις 10 πλαστικά προϊόντα από τρόφιμα και ποτά!

Αν και η διατροφή μέσω delivery είναι πλέον συνήθης πρακτική, κρύβει και πολλά «σκοτεινά» σημεία. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε πριν από περίπου ένα χρόνο, έδειξε ότι τα πλαστικά δοχεία πιάτα και πακέτα τροφίμων και ποτών που παραδίδονται στο σπίτι έχουν μία αρνητική πρωτιά, κατέχοντας την πρωτοκαθεδρία στην ρύπανση των ωκεανών.

- Advertisement -

Την έρευνα δημοσίευσε ο Guardian, σύμφωνα με τον οποίο οι σακούλες μιας χρήσης, τα πλαστικά μπουκάλια, τα δοχεία τροφίμων και τα περιτυλίγματα τροφίμων είναι τα τέσσερα πιο διαδεδομένα είδη που μολύνουν τις θάλασσες, αποτελώντας σχεδόν τα μισά από τα ανθρωπογενή απόβλητα. Μόλις 10 πλαστικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων επίσης πλαστικών καπακιών και αλιευτικών εργαλείων, αντιπροσώπευαν τα τρία τέταρτα των απορριμμάτων, λόγω της ευρείας χρήσης και της εξαιρετικά αργής αποδόμησής τους.

Τα αποτελέσματά της έρευνας βασίστηκαν στον προσεκτικό συνδυασμό 12 εκατομμυρίων σημείων δεδομένων από 36 βάσεις δεδομένων σε όλο τον πλανήτη. «Δεν μας εξέπληξε το γεγονός ότι το πλαστικό είναι το 80% των απορριμμάτων, αλλά η υψηλή αναλογία των ειδών σε πακέτο μας εξέπληξε. Αυτά δεν είναι μόνο τα σκουπίδια McDonald’s, αλλά μπουκάλια νερού, μπουκάλια αναψυκτικών όπως η Coca-Cola και κονσέρβες»

- Advertisement -

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Sustainability και χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα BBVA και το Ισπανικό Υπουργείο Επιστημών, κατέληξε στο συμπέρασμα: «Όσον αφορά την προέλευση των απορριμμάτων, τα καταναλωτικά είδη – κυρίως πλαστικές σακούλες και περιτυλίγματα, δοχεία τροφίμων και μαχαιροπίρουνα, πλαστικά και γυάλινα μπουκάλια και κονσέρβες – αποτελούσαν το μεγαλύτερο μερίδιο».

Μία δεύτερη μελέτη που εξέτασε τα απορρίμματα που εισέρχονταν στον ωκεανό από 42 ποταμούς στην Ευρώπη, διαπίστωσε ότι η Τουρκία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν οι τρεις κορυφαίοι που συνεισέφεραν στα επιπλέοντα θαλάσσια απορρίμματα.

«Αυτή η περιεκτική μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο καλύτερος τρόπος για την αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης είναι οι κυβερνήσεις να περιορίσουν αυστηρά τις πλαστικές συσκευασίες μιας χρήσης», δήλωσε η Nina Schrank, εκπρόσωπος της Greenpeace στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα