ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΜειώστε τον καφέ για χάρη του πλανήτη, λένε οι επιστήμονες

Μειώστε τον καφέ για χάρη του πλανήτη, λένε οι επιστήμονες

2 λεπτά ανάγνωσης

Από την ανάλυση της συμβολής του καφέ στην κλιματική αλλαγή προέκυψε πως η παγκόσμια μείωση της κατανάλωσης θα μπορούσε να συνεισφέρει θετικά ως προς τη βιωσιμότητα.

Πολλά είναι τα βήματα που πρέπει να κάνει ο άνθρωπος για να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή. Να ανακυκλώνει, να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων, να μειώσει το κρέας, αλλά και τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα είναι μόνο μερικά από μια μακρά λίστα βημάτων προς τη βιωσιμότητα.

- Advertisement -

Δυστυχώς, άλλη μια θυσία προς την επιβίωση περιλαμβάνει μια μεγάλη πλειοψηφία ανθρώπων να αλλάξει πρωινό τελετουργικό. Τι εννοούμε με αυτό; Να πίνει λιγότερο καφέ!

Καναδοί ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κεμπέκ, αφού ανέλυσαν τη συμβολή του καφέ στην κλιματική αλλαγή σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, πρότειναν πως ο μετριασμός του καφέ αποτελεί μέρος της λύσης απέναντι στο πρόβλημα που ονομάζεται κλιματική αλλαγή.

- Advertisement -

Όσον αφορά στο γιατί η μείωση του καφέ θα αποτελούσε μια καλή λύση, σύμφωνα με τη New York Post, ένα κομμάτι κρύβεται και στην προετοιμασία.

Μάλιστα, οι ερευνητές επεσήμαναν πως ο καφές φίλτρου έχει το υψηλότερο αποτύπωμα άνθρακα, κυρίως επειδή χρησιμοποιείται μεγαλύτερη ποσότητα καφέ σε σκόνη για μια κούπα καφέ. Αυτή η διαδικασία καταναλώνει επίσης περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια για να ζεστάνει το νερό και να διατηρήσει η καφετιέρα τον καφέ ζεστό. Από την άλλη, διαπίστωσαν ότι ο στιγμιαίος καφές ήταν ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον. 

Σύμφωνα με την ανάλυση, η ίδια η παραγωγή του καφέ είναι υπεύθυνη για τις περισσότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, με τις διαδικασίες, όπως η άρδευση και η χρήση λιπασμάτων που εκπέμπουν οξείδιο του αζώτου να είναι οι πιο επιζήμιες για το περιβάλλον.

Ο καφές είναι ίσως το δημοφιλέστερο ρόφημα, που καταναλώνεται από περισσότερο από 1 δις ανθρώπων παγκοσμίως. Με τόσο μεγάλο αριθμό καταναλωτών, δεν προκαλεί έκπληξη πως απλά και μόνο η μείωσή του θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά ως προς το περιβάλλον.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα