ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΚρέας: Αναποτελεσματικές οι προειδοποιητικές ετικέτες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του

Κρέας: Αναποτελεσματικές οι προειδοποιητικές ετικέτες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του

2 λεπτά ανάγνωσης

Πειραματική μελέτη σε φοιτητές διερεύνησε ένα μπορούν οι προειδοποιητικές ετικέτες για το κλίμα να μειώσουν την κατανάλωση κρέατος.

Η κατανάλωση κρέατος έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην υγεία του ανθρώπου όσο και στην υγεία του πλανήτη. Μέχρι σήμερα, πολύ λίγες μελέτες έχουν εξετάσει την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση της υπερκατανάλωσης κρέατος. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο  Food Quality and Preference διερεύνησε πόσο επηρεάζουν την κατανάλωση οι προειδοποιητικές ετικέτες για το κλίμα,  σε δύο εστιατόρια πανεπιστημιακού κολεγίου σε διάστημα πέντε εβδομάδων. 

- Advertisement -

Στο Κολλέγιο Α οι εβδομάδες παρέμβασης αποτελούνταν από ετικέτες μόνο κειμένου ή κειμένου και εικόνας που κοινοποιούσαν τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνέπειες της κατανάλωσης κρέατος και στο Κολλέγιο Β οι θαμώνες εκτέθηκαν είτε σε περιβαλλοντικές ή υγειονομικές ετικέτες. Συνολικά 13.869 (6.577 στο College A και 7.292 στο College B) γεύματα (πιάτα) αναλύθηκαν κατά την περίοδο ενδιαφέροντος. 

Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν πως και στα δύο κολέγια οι προειδοποιητικές ετικέτες δεν επηρέασαν σημαντικά την κατανάλωση κρέατος, η οποία μειώθηκε μόνο όταν αυξήθηκαν οι επιλογές φυτικών γευμάτων. Οι θαμώνες και στις δύο αίθουσες εστίασης αντιλήφθηκαν τις περιβαλλοντικές ετικέτες που έφεραν κείμενο και εικόνες ως πιο κατατοπιστικές και επιδράσεις στην αλλαγή συμπεριφοράς σε σύγκριση με τις άλλες παρεμβάσεις επισήμανσης. αν και αυτό δεν μεταφράστηκε σε αλλαγή συμπεριφοράς. 

- Advertisement -

Να σημειωθεί πως τα ευρήματα αυτής της μελέτης έρχονται σε αντίθεση με προηγούμενη έρευνα, σύμφωνα με την οποία, όλες οι προειδοποιητικές ετικέτες, που έδειχναν μια γραφική εικόνα δίπλα στο κείμενο, μείωσαν τις επιλογές γευμάτων κρέατος κατά 7-10%.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα