ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΔημόσια διαβούλευση για τη χρήση βιοεξανθρακώματος στην καταπολέμηση των PFAS

Δημόσια διαβούλευση για τη χρήση βιοεξανθρακώματος στην καταπολέμηση των PFAS

3 λεπτά ανάγνωσης

Η EFSA ζητά τη συμβολή της επιστημονικής κοινότητας για μια νέα μέθοδο που «παγιδεύει» τα παντοτινά χημικά στο έδαφος και προστατεύει τα λαχανικά

Η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) εγκαινιάζει μια σημαντική δημόσια διαβούλευση σχετικά με τη χρήση του βιοεξανθρακώματος (biochar) ως μέσου προστασίας των καλλιεργειών από τη ρύπανση με PFAS. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σε μια στιγμή που οι «παντοτινές χημικές ουσίες» προκαλούν έντονη ανησυχία για τη δημόσια υγεία καθώς μεταφέρονται από το μολυσμένο έδαφος απευθείας στην τροφική αλυσίδα. Η διαβούλευση αποσκοπεί στη συγκέντρωση δεδομένων και παρατηρήσεων που θα βοηθήσουν στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς πλαισίου για τη χρήση αυτού του υλικού στη γεωργία.

- Advertisement -

Στο επίκεντρο της επιστημονικής συζήτησης βρίσκεται το βιοεξανθράκωμα που προέρχεται από γεωργικά υπολείμματα και είναι εμπλουτισμένο με οξείδια του σιδήρου. Οι μέχρι τώρα μελέτες δείχνουν ότι αυτό το υλικό μπορεί να λειτουργήσει ως ένα πανίσχυρο φίλτρο το οποίο δεσμεύει τα μόρια των PFAS στο έδαφος εμποδίζοντας τη μεταφορά τους στις ρίζες και τους βολβούς των φυτών όπως τα ραπανάκια. Η διαδικασία αυτή είναι κρίσιμη διότι επιτρέπει την καλλιέργεια σε περιοχές που έχουν επιβαρυνθεί από βιομηχανική ρύπανση χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανεβάζουν τελικά οι μπανάνες το σάκχαρο; Τι δείχνουν τα δεδομένα και τι λένε οι ειδικοί

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Είναι τα πανετόνε ασφαλή για τα παιδιά; Πανεπιστημιακός Εργαστηριακός έλεγχος σε 13 γνωστές μάρκες

Η EFSA καλεί τους ενδιαφερόμενους φορείς και τους ερευνητές να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια της συγκεκριμένης μεθόδου. Ζητούμενο είναι να διασφαλιστεί ότι η προσθήκη βιοεξανθρακώματος δεν επιφέρει αρνητικές αλλαγές στη σύσταση του εδάφους ή στην ποιότητα των καλλιεργειών μακροπρόθεσμα. Η μείωση της βιοσυσσώρευσης των PFAS στους εδώδιμους ιστούς των φυτών θεωρείται ένα από τα πιο καίρια βήματα για τον περιορισμό της έκθεσης του ανθρώπου σε αυτές τις επικίνδυνες ουσίες μέσω της διατροφής. Τα αποτελέσματα της διαβούλευσης θα αποτελέσουν τη βάση για την έκδοση επίσημης επιστημονικής γνωμοδότησης η οποία θα καθοδηγήσει τους παραγωγούς και τις αρχές ελέγχου σε όλη την Ευρώπη. Η συμμετοχή των ειδικών στη διαδικασία αυτή κρίνεται απαραίτητη για τη διαμόρφωση προτύπων που θα εγγυώνται ότι το φαγητό που φτάνει στο πιάτο μας παραμένει αγνό και ασφαλές.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα