ΑρχικήΝέαΜήλα-Πορτοκάλια-Λεμόνια: Το έλαιο από γιασεμί αυξάνει την διάρκεια ζωής - Επιστημονική ανακάλυψη

Μήλα-Πορτοκάλια-Λεμόνια: Το έλαιο από γιασεμί αυξάνει την διάρκεια ζωής – Επιστημονική ανακάλυψη

3 λεπτά ανάγνωσης

Πώς αυξάνονται οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες των φρούτων

Ένα φυσικό μόριο με άρωμα γιασεμιού θα μπορούσε να μεταμορφώσει την παραγωγή λωτού, προσφέροντας στους καλλιεργητές μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και στους καταναλωτές πιο υγιεινά φρούτα. Νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Edith Cowan (ECU) αποκαλύπτει ότι ο ψεκασμός των δέντρων με μεθυλοϊασμονικό (MeJA) πριν από τη συγκομιδή μπορεί να βελτιώσει αισθητά το χρώμα και τη διάρκεια συντήρησης των καρπών, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες. Το MeJA είναι μια φυσική οργανική ένωση, ασφαλής για τα τρόφιμα, που προέρχεται από το αιθέριο έλαιο του γιασεμιού. Χρησιμοποιείται ήδη για την ενίσχυση της αντοχής των φυτών σε περιβαλλοντικό στρες, αλλά και για τη ρύθμιση της ωρίμανσης σε καλλιέργειες όπως μήλα, σταφύλια, πορτοκάλια και ρόδια.

- Advertisement -

Στην πρώτη εφαρμογή του σε λωτούς στη Δυτική Αυστραλία, ο υποψήφιος διδάκτορας Mahmood Ul Hasan μελέτησε τις ποικιλίες «Yoho» και «Jiro», εφαρμόζοντας MeJA με ψεκασμό τέσσερις εβδομάδες πριν τη συγκομιδή. Όπως διαπίστωσε, η παρέμβαση ενίσχυσε το χρώμα των καρπών και επιτάχυνε την ωρίμανση, χωρίς να αλλοιώσει την ποιότητα. Συγκεκριμένα, η απόχρωση των «Yoho» βελτιώθηκε ήδη από την πρώτη εβδομάδα, ενώ στους «Jiro» παρατηρήθηκε σημαντική πρόοδος μετά από δύο εβδομάδες. «Η ενίσχυση του χρώματος στις πρώιμες ποικιλίες μάς επιτρέπει να παρατείνουμε την περίοδο εμπορίας για μερικές εβδομάδες, κάτι που μεταφράζεται σε υψηλότερα εισοδήματα για τους παραγωγούς», επισημαίνει ο κ. Mahmood.

Εγγραφείτε και εσείς στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε ΜΑΖΙ μια ιστορία, που αξίζει να ειπωθεί!

Η εφαρμογή είχε επιπλέον θετική επίδραση στη θρεπτική αξία του καρπού. Οι αναλύσεις έδειξαν αύξηση σε ενώσεις όπως τα φαινολικά, τα φλαβονοειδή και τα αντιοξειδωτικά, γνωστά για τις ευεργετικές τους επιδράσεις στην υγεία. Η Αυστραλία βρίσκεται ανάμεσα στις 15 σημαντικότερες χώρες καλλιέργειας λωτού παγκοσμίως, με τη Δυτική Αυστραλία να ξεκινά τη συγκομιδή ήδη από τον Μάρτιο. Η δυνατότητα πρώιμης ωρίμανσης είναι κρίσιμη για τη διείσδυση στην αγορά και τη μεγιστοποίηση των κερδών. Παράλληλα με την πειραματική μελέτη, ο κ. Mahmood και η ερευνητική ομάδα Κηπευτικής του ECU προχώρησαν στη σύνταξη μιας εκτενούς ανασκόπησης της διεθνούς βιβλιογραφίας. Η μελέτη εξετάζει την προεμπορική εφαρμογή του MeJA και τις επιδράσεις του στη βελτίωση του χρώματος και της ποιότητας φρούτων, αλλά και στη μείωση της φθοράς από ψύξη κατά την αποθήκευση.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα