ΑρχικήΝέαΤεχνολογία ΤροφίμωνΜελέτη για την επίδραση της τοποθεσίας, στην ποιότητα των κρασιών της Δράμας

Μελέτη για την επίδραση της τοποθεσίας, στην ποιότητα των κρασιών της Δράμας

2 λεπτά ανάγνωσης

Τοποθεσία αμπελώνα: Επιπτώσεις στη σύνθεση και την ποιότητα των κρασιών από διεθνείς και γηγενείς ποικιλίες που καλλιεργούνται στη Δράμα.

Στόχος μελέτης από ερευνητές από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ήταν η διερεύνηση της επίδρασης της τοποθεσίας στη σύνθεση και την ποιότητα των κρασιών από την αμπελουργική ζώνη ΠΓΕ Δράμας.

- Advertisement -

Σταφύλια από δύο λευκές (Sauvignon blanc, Ασύρτικο) και τρεις ερυθρές ποικιλίες (Merlot, Cabernet Sauvignon, Αγιωργίτικο) συλλέχθηκαν από εννέα τοποθεσίες εντός της ζώνης το 2022. Οι αμπελώνες εκτείνονται σε αποστάσεις που κυμαίνονται από αρκετές εκατοντάδες μέτρα έως 100 km και τα υψόμετρά τους ποικίλλουν από 820 m περίπου. Η οινοποίηση γινόταν με το ίδιο πρωτόκολλο ανάλογα με το είδος του κρασιού.

Τα κρασιά αναλύθηκαν για ποιοτικές παραμέτρους όπως το pH, η ολική οξύτητα, το αλκοόλ και η περιεκτικότητα σε υπολειμματικά σάκχαρα. Επιπλέον, αξιολογήθηκαν η στοιχειακή σύσταση, η περιεκτικότητα σε φαινολικά, η αντιοξειδωτική ικανότητα και τα αισθητηριακά χαρακτηριστικά των κρασιών. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν έδειξαν ότι εκτός από το είδος του κρασιού και την ποικιλία, η τοποθεσία επηρεάζει σημαντικά τις ποιοτικές παραμέτρους του κρασιού.

- Advertisement -

Η ανάλυση PCA αποκάλυψε ότι η τοποθεσία είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την ποιότητα του κρασιού. Οι περιοχές βόρεια και βορειοδυτικά αποδείχθηκαν πιο κατάλληλες για συγκεκριμένες ποικιλίες, καθώς παράγουν κρασιά με πιο διακριτά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά. Τα αποτελέσματα παρέχουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά διεθνών και γηγενών ποικιλιών ενόψει της υπερθέρμανσης του πλανήτη και βοηθούν στη λήψη αποφάσεων σχετικά με το καταλληλότερο φυτικό υλικό.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα