ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΣε ποια χώρα και γιατί οι άντρες δεν τρώνε γλυκά; Η πρωτοφανής...

Σε ποια χώρα και γιατί οι άντρες δεν τρώνε γλυκά; Η πρωτοφανής εξήγηση που δίνει νέα μελέτη

4 λεπτά ανάγνωσης

Νέα επιστημονική μελέτη, δείχνει ότι κοινωνικά στερεότυπα γύρω από την αρρενωπότητα επηρεάζουν τις επιλογές πολλών ανδρών, οδηγώντας τους να αποφεύγουν τα γλυκά.

Κι όμως, υπάρχει μία χώρα στον κόσμο, όπου οι διατροφικές συνήθειες των ανδρών δεν καθορίζονται από τη γεύση, τις λιγούρες ή τις θερμίδες, αλλά από το βάρος της κοινωνικής προσδοκίας. Σε αυτό το τεράστιο γεωγραφικό και πολιτισμικό περιβάλλον, οι άντρες αποφεύγουν συστηματικά τα γλυκά και τις ζαχαρώδεις απολαύσεις, επειδή επικρατεί η βαθιά ριζωμένη αντίληψη ότι η κατανάλωσή τους δεν συμβαδίζει σε καμία περίπτωση με την παραδοσιακή εικόνα της αρρενωπότητας. Πρόκειται για ένα ιδιότυπο κοινωνικό ταμπού που δεν σχετίζεται με τη βιολογική ανάγκη ή με κάποιου είδους δίαιτα ή υγιεινή διατροφή, αλλά με άγραφα στερεότυπα γύρω από την ανδρική ταυτότητα. Στο μυαλό πολλών, η επιλογή μιας γλυκιάς γεύσης θεωρείται ένδειξη αδυναμίας ή έλλειψης στιβαρότητας, αναγκάζοντας εκατομμύρια καταναλωτές να αυτολογοκρίνονται μπροστά στις βιτρίνες των ζαχαροπλαστείων προκειμένου να μην «τσαλακώσουν» το προφίλ του ισχυρού αρσενικού.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φρέσκα φασολάκια: Γιατί ανακηρύχθηκαν «Δηλητηριώδες Φυτό της Χρονιάς»: Πότε το αγαπημένο λαχανικό μπορεί να γίνει επικίνδυνο

Σύμφωνα με επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Food Quality and Preference., η κατανάλωση γλυκών συνδέεται από πολλούς Κινέζους με τη θηλυκότητα, γεγονός που οδηγεί αρκετούς άντρες να αποφεύγουν τέτοιου είδους προϊόντα προκειμένου να διατηρήσουν μια πιο αρρενωπή εικόνα. Οι ερευνητές διερεύνησαν τον τρόπο με τον οποίο τα κοινωνικά στερεότυπα επηρεάζουν τις διατροφικές επιλογές των ανδρών, στην Κίνα , μία χώρα πληθυσμό που ξεπερνά το εντυπωσιακό νούμερο των 1,4 δισεκατομμυρίων κατοίκων. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν πέντε επιμέρους μελέτες με τη συμμετοχή 1.053 ατόμων, μέσω διαδικτυακών πειραμάτων, ώστε να εξεταστεί εάν η αντίληψη που συνδέει τα γλυκά με τη θηλυκότητα επηρεάζει την πρόθεση κατανάλωσης και αγοράς.

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες θεωρούσαν πως ένας άντρας που καταναλώνει γλυκά εμφανίζεται περισσότερο θηλυπρεπής σε σύγκριση με κάποιον που επιλέγει μη γλυκά τρόφιμα ή ροφήματα. Η ίδια αντίληψη καταγράφηκε και στην αυτοεικόνα των ανδρών, καθώς αρκετοί δήλωναν ότι η κατανάλωση γλυκών συνδέεται με λιγότερο αρρενωπή εικόνα. Σε ένα από τα πειράματα, οι ερευνητές εξέτασαν τι συμβαίνει όταν η ανδρική ταυτότητα των συμμετεχόντων αισθάνεται ότι αμφισβητείται. Διαπίστωσαν ότι οι άντρες που βρέθηκαν σε αυτή την κατάσταση ήταν λιγότερο πρόθυμοι να επιλέξουν γλυκά προϊόντα σε σχέση με όσους είχαν προηγουμένως ενισχυμένη αίσθηση της ανδρικής τους ταυτότητας. Αντίθετα, η προτίμησή τους για μη γλυκά προϊόντα δεν παρουσίασε αντίστοιχη μεταβολή.

Η έρευνα εξέτασε επίσης τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να αλλάξει αυτή η καταναλωτική συμπεριφορά. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όταν τα γλυκά προβάλλονταν δίνοντας έμφαση στη λειτουργικότητά τους, όπως στην ενέργεια ή σε άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά, ή όταν συνδέονταν με γνωστές μάρκες μέσω στρατηγικών συν-επωνυμίας (co-branding), μειωνόταν η σύνδεσή τους με τη θηλυκότητα και αυξανόταν η πρόθεση αγοράς από άντρες καταναλωτές.

Οι συγγραφείς επισημαίνουν ότι τα ευρήματα αφορούν το κινεζικό πολιτισμικό και κοινωνικό περιβάλλον, όπου συγκεκριμένα στερεότυπα για τους ρόλους των φύλων εξακολουθούν να επηρεάζουν τις καταναλωτικές επιλογές. Δεν υποστηρίζουν ότι η ίδια συμπεριφορά εμφανίζεται με τον ίδιο τρόπο σε άλλες χώρες ή πολιτισμούς. Η μελέτη προσθέτει νέα στοιχεία στη διεθνή βιβλιογραφία σχετικά με τη σχέση μεταξύ κοινωνικών αντιλήψεων, ταυτότητας φύλου και διατροφικής συμπεριφοράς, δείχνοντας ότι ακόμη και καθημερινές επιλογές, όπως η κατανάλωση ενός γλυκού, μπορεί να επηρεάζονται από πολιτισμικά στερεότυπα και την εικόνα που επιθυμεί να προβάλλει κάποιος στον κοινωνικό του περίγυρο.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0950329326001564?dgcid=raven_sd_via_email

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα