ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΚι όμως, το μέγεθος της γραμματοσειράς μετράει

Κι όμως, το μέγεθος της γραμματοσειράς μετράει

3 λεπτά ανάγνωσης

Έρευνα αποκάλυψε πως τα εστιατόρια μπορούν να ωθήσουν τους πελάτες σε πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων προσαρμόζοντας το μέγεθος της γραμματοσειράς στα μενού.

Mπορεί το μέγεθος μιας γραμματοσειράς να αλλάξει τον τρόπο που οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις για το φαγητό τους; Σύμφωνα με μια νέα μελέτη του πανεπιστημίου Washington State University (WSU), ναι, καθώς διαπιστώθηκε ότι τα εστιατόρια μπορούν να πείσουν τους πελάτες να επιλέξουν πιο υγιεινά τρόφιμα μέσω αυτού.

- Advertisement -

«Όταν τα εστιατόρια χρησιμοποιούν μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς για το θερμιδικό περιεχόμενο των υγιεινών τροφίμων, παρόλο που ο ίδιος ο αριθμός έχει μικρότερη αξία, θα αυξήσει την προτίμηση των καταναλωτών να παραγγείλουν το πιο υγιεινό προϊόν», είπε ο επικεφαλής της έρευνας ήταν ο Ruiying Cai.

Ο Cai σημείωσε ότι στις ΗΠΑ, τα εστιατόρια με περισσότερες από 20 τοποθεσίες πρέπει ήδη να εμφανίζουν την περιεκτικότητα σε θερμίδες του φαγητού στο μενού τους. 

- Advertisement -

Για τη διεξαγωγή της έρευνας ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να επιλέξουν μεταξύ ενός λιγότερο υγιεινού προϊόντος (όπως ένα καπνιστό μπιφτέκι βοείου κρέατος) και μιας πιο υγιεινής επιλογής (όπως ένα σάντουιτς κοτόπουλου στη σχάρα). Στη συνέχεια χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες, εκ των οποίων στην πρώτη οι τιμές των αριθμών και το μέγεθος γραμματοσειράς αυξήθηκαν και έπεσαν μαζί, ενώ στη δεύτερη το μέγεθος της γραμματοσειράς γινόταν μικρότερο καθώς αυξάνονταν οι τιμές των αριθμών και αντίστροφα.

Επιπλέον, η ερευνητική ομάδα έκανε ερωτήσεις στους συμμετέχοντες για να προσδιορίσει πόσο ευαισθητοποιημένοι ήταν και έδωσε ποικίλα χρονικά περιθώρια για να μετρήσουν την επίδραση που έχουν οι χρονικοί περιορισμοί στις αποφάσεις τους.

Τα αποτελέσματα της μελέτης αποκάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες στη δεύτερη ομάδα, που έβλεπαν τις επιλογές με χαμηλές θερμίδες με μεγάλες γραμματοσειρές, ήταν «πιο πιθανό να κλίνουν προς την πιο υγιεινή επιλογή». Επιπλέον, οι ερωτηθέντες που δήλωσαν ότι ήταν λιγότερο ευαισθητοποιημένοι για την υγεία επηρεάστηκαν περισσότερο, ιδιαίτερα όταν υπήρχε ένα στενό χρονικό πλαίσιο για να κάνουν την επιλογή τους, ενώ όσοι είχαν περισσότερη επίγνωση σε θέματα υγείας ήταν λιγότερο πιθανό να επηρεαστούν. Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή, το τελευταίο αποτελεί ένδειξη πως η ενημέρωση και η εκπαίδευση των καταναλωτών σε διατροφικά θέματα τους κάνει λιγότερο επιρρεπείς σε τέτοιου είδους τρικ, αλλά θα βοηθούσαν αν μη τι άλλο τους λιγότερο ενημερωμένους.

Η μελέτη χρησιμοποιεί ένα φαινόμενο που ονομάζεται «αριθμητικό φαινόμενο Stroop », το οποίο χρησιμοποιεί ασυνέπεια για να τονίσει τους χαμηλότερους αριθμούς και να επιβραδύνει ελαφρώς τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, για να βοηθήσει τους πελάτες να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές φαγητού.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο  International Journal of Hospitality Management .

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα