ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΚαταναλωτές: Οι στρατηγικές που επιλέγουν για τη μείωση κρέατος

Καταναλωτές: Οι στρατηγικές που επιλέγουν για τη μείωση κρέατος

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα υποκατάστατα κρέατος φυτικής προέλευσης δεν είναι δημοφιλή στους περισσότερους “ευέλικτους”.

Μια νέα μελέτη που διεξήχθη από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Wageningen (WUR), Muriel Verain και Hans Dagevos, αποκαλύπτει ότι τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος είναι δημοφιλή μεταξύ των αφοσιωμένων στην ευελιξία που καταναλώνουν πολύ λίγο κρέας. Από την άλλη πλευρά, όσοι τρώνε κρέας τακτικά ή σε σημαντικές ποσότητες είναι λιγότερο ενθουσιώδεις με τα υποκατάστατα κρέατος.

- Advertisement -

Οι Dagevos και Verain εξέτασαν 1941 Ολλανδούς ενήλικες σχετικά με το εάν σκόπευαν να μειώσουν την πρόσληψη κρέατος τα επόμενα χρόνια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 30% σκόπευε να μειώσει την κατανάλωση κρέατος, το 20% παρέμεινε ουδέτερο και το 50% δεν είχε τέτοια πρόθεση. Οι καταναλωτές ρωτήθηκαν επίσης πώς σκόπευαν να προχωρήσουν στη μείωση της κατανάλωσης κρέατος: μικρότερες μερίδες, αγορά αναλόγων κρέατος, αντικατάσταση του κρέατος με άλλες πηγές πρωτεΐνης ή απλώς αφαίρεση του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων. Αυτό αποκάλυψε ότι οι καταναλωτές ήταν πρόθυμοι να αντικαταστήσουν το κόκκινο κρέας με λευκό κρέας και να μειώσουν το μέγεθος των μερίδων. Η αντικατάσταση του κρέατος με ανάλογα ήταν η λιγότερο δημοφιλής στρατηγική.

Ωστόσο, μια πιο λεπτομερής έρευνα έδειξε σημαντικές διαφορές. Τα ανάλογα κρέατος ήταν δημοφιλή μεταξύ των ευέλικτων που τρώνε κρέας με το δείπνο τους μία ή δύο φορές την εβδομάδα, ενώ οι ευέλικτοι που τρώνε κρέας τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα δεν ήταν ενθουσιώδεις με τα ανάλογα κρέατος. Οι σκληροπυρηνικοί κρεατοφάγοι που τρώνε κρέας σε καθημερινή βάση δεν ήθελαν καθόλου τα υποκατάστατα. Δηλαδή, τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος δεν είναι δημοφιλή μεταξύ των καταναλωτών που τρώνε κρέας τις μισές ημέρες της εβδομάδας.

- Advertisement -

Αυτό το αποτέλεσμα επιβεβαιώθηκε όταν οι καταναλωτές ρωτήθηκαν ποιες ήταν οι αγαπημένες τους εναλλακτικές λύσεις κρέατος. Οι κύριοι ευέλικτοι προτιμούσαν τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους και τα μανιτάρια έναντι των αναλόγων κρέατος με βάση τα φυτά.

Οι επιστήμονες λένε ότι η μελέτη αποφέρει δύο αντιφατικά αποτελέσματα. Από τη μία πλευρά, η κοινή υπόθεση ότι τα ανάλογα κρέατος φυτικής προέλευσης είναι δημοφιλή στους ευέλικτους ως εναλλακτική λύση για το κρέας χαμηλού ορίου δεν υποστηρίζεται. Από την άλλη πλευρά, τα ανάλογα κρέατος είναι δημοφιλή μόνο στο 6% των καταναλωτών που δεν τρώνε καθόλου κρέας και μόνο στο 9% που τρώνε κρέας όχι περισσότερο από δύο φορές την εβδομάδα.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα