ΑρχικήΝέαΙστορία ΤροφίμωνΤα ελαιόδεντρα εξημερώθηκαν για πρώτη φορά πριν από 7.000 χρόνια, σύμφωνα με...

Τα ελαιόδεντρα εξημερώθηκαν για πρώτη φορά πριν από 7.000 χρόνια, σύμφωνα με μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα πρώτα στοιχεία στον κόσμο για την εξημέρωση οπωροφόρων δέντρων.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο στο περιοδικό Scientific Reports από τους εκδότες του Nature, αποκάλυψε τα πρώτα στοιχεία για την εξημέρωση των ελαιόδεντρων. Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ και το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο, ανέλυσαν υπολείμματα ξυλάνθρακα από τη χαλκολιθική τοποθεσία Tel Zaf στην κοιλάδα του Ιορδάνη και διαπίστωσαν ότι προέρχονταν από ελαιόδεντρα. Δεδομένου ότι η ελιά δεν φύτρωσε φυσικά στην κοιλάδα του Ιορδάνη, αυτό σημαίνει ότι οι κάτοικοι φύτεψαν σκόπιμα το δέντρο πριν από περίπου 7.000 χρόνια.

- Advertisement -

Οι ερευνητές είπαν πως  τα ελαιόδεντρα φυτρώνουν στην άγρια ​​φύση στη γη του Ισραήλ, αλλά δεν φυτρώνουν στην κοιλάδα του Ιορδάνη. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος τα έφερε εκεί σκόπιμα — πήγε τη γνώση και το ίδιο το φυτό σε ένα μέρος που βρίσκεται εκτός του φυσικού του οικοτόπου. Στην αρχαιοβοτανική, αυτό θεωρείται αδιαμφισβήτητη απόδειξη εξημέρωσης. Οι ερευνητές αναγνώρισαν επίσης πολλά υπολείμματα νεαρών κλαδιών συκιάς. Προφανώς κάποιος πριν από 7.000 χρόνια μάζεψε μεγάλες ποσότητες και τις έφερε στο χωριό. Aυτά τα κλαδιά συκιάς προέκυψαν από το κλάδεμα, μια μέθοδος που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα για την αύξηση της απόδοσης των οπωροφόρων δέντρων. Οι ερευνητές δεν εξεπλάγησαν όταν ανακάλυψαν ότι οι κάτοικοι του Tel Zaf ήταν οι πρώτοι στον κόσμο που καλλιέργησαν σκόπιμα ελαιώνες και συκιές, καθώς η καλλιέργεια οπωροφόρων δέντρων είναι απόδειξη πολυτέλειας και είναι γνωστό ότι αυτή η τοποθεσία ήταν εξαιρετικά πλούσια.

«Η εξημέρωση των οπωροφόρων δέντρων είναι μια διαδικασία που διαρκεί πολλά χρόνια, και επομένως αρμόζει σε μια κοινωνία της αφθονίας, παρά σε μια κοινωνία που αγωνίζεται να επιβιώσει. Τα δέντρα δίνουν καρπούς μόνο 3-4 χρόνια μετά τη φύτευση» είπαν οι ερευνητές.

- Advertisement -

Στο Tel Zaf ανακαλύφθηκαν μεγάλα σπίτια με αυλές, το καθένα με αρκετές σιταποθήκες για την αποθήκευση των καλλιεργειών. Οι αποθηκευτικές ικανότητες ήταν έως και 20 φορές μεγαλύτερες από την κατανάλωση θερμίδων οποιασδήποτε οικογένειας, επομένως, ήταν σαφές ότι αυτές ήταν κρύπτες για την αποθήκευση μεγάλου πλούτου έφερνανε από μακριά: κεραμική του πολιτισμού των Ubaid από τη Μεσοποταμία, οψιδιανός από την Ανατολία, ένα χάλκινο σουβλί από τον Καύκασο και άλλα.

Για περισσότερα πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα